سایه اعتصابات گسترده بر سر بخش‎های مختلف فرانسه

16:53 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۱۴۳
سایه اعتصابات گسترده بر سر بخش‎های مختلف فرانسه
معلمان، کارگران بخش گاز و برق، راهبران قطار و کارگران صنعتی در فرانسه همگی به اعتصاب‌هایی خواهند پیوست که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - اعتصابات علیه طرح مورد مناقشه دولت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در موضوع سن بازنشستگی در فرانسه، روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش «فرانس ۲۴»، این بار تعداد بسیاری از اتحادیه‌ها در این اعتصابات شرکت دارند.

این اعتصاب برخلاف اعتصابات قبلی، تاریخ پایانی از پیش تعیین شده ندارد.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود کارگران فرانسوی در چندین بخش اعتصاب کنند، زندگی در فرانسه ممکن است برای روز‌های متوالی متوقف شود.

انتظار می‌رود معلمان، کارگران بخش گاز و برق، راهبران قطار و کارگران صنعتی همگی به اعتصاب‌هایی بپیوندند که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

هفتم مارس ششمین روز اعتصاب از ژانویه بر سر برنامه‌های دولت فرانسه برای اصلاح حقوق بازنشستگی در فرانسه و افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال است. 

بدون تاریخ پایان مشخص، اتحادیه‌ها امیدوارند که تعطیلی‌های متوالی این امکان را داشته باشد که زندگی روزمره را مختل کند و اقتصاد را چنان تهدید کند که دولت را مجبور به تسلیم در برابر خواسته‌هایشان کند. 

«سباستین منسپلیه»، دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری CGT Energie، گفت: برای کارگران بخش گاز و برق، تعطیلی‌هایی که از جمعه سوم مارس آغاز شد، «حداقل تا هفتم و حداکثر تا زمانی که ما پیروز شویم» ادامه خواهد داشت. 

روز جمعه تولید انرژی در فرانسه در چندین نیروگاه هسته‌ای کاهش یافت که باعث کاهش عرضه کلی برق شد. 

در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی و انرژی، نمایندگان اتحادیه‌ها گفتند که با ادامه اعتصابات، تولید حتی کاهش خواهد یافت تا بر اقتصاد فرانسه تأثیر منفی بگذارد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *