رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روسیه: مذاکره کنندگان ظرف چند روز تصمیم خود را در مورد احیای برجام نهایی کنند

11:03 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۴۷۳
روسیه: مذاکره کنندگان ظرف چند روز تصمیم خود را در مورد احیای برجام نهایی کنند
روسیه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بازگشت مذاکره کنندگان برجام به وین شد.

خبرگزاری میزان – نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران برگزار شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، بیانیه روسیه درباره موضوع هسته‌ای ایران را در نشست مذکور قرائت کرد.

وی گفت: همکاران عزیز، همه نگرانی‌های متعدد شما را می‌توان به راحتی برطرف کرد؛ برای تحقق این امر، شرکت کنندگان در گفت‌وگو‌های وین باید به وین برگردند و ظرف چند روز پیش نویس تصمیم خود را در مورد احیای برجام نهایی کنند.

این در حالیست که لورا هولگیت، نماینده آمریکا در نشست شورای حکام ضمن تکرار ادعا‌های واهی ضد ایرانی واشنگتن، مدعی شد که آن چه وی اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای ایران و پیگیری مداوم اقدام‌های منجر به خطرات جدی اشاعه خواند، متوقف شود.

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز مدعی شد که اتحادیه اروپا ازسرگیری اجرای محدودیت‌های لازم برای موضوع هسته‌ای ایران را به عنوان یک اولویت امنیتی کلیدی از طریق سرمایه گذاری دیپلماتیک و سیاسی برای ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، محسن نذیری اصل، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با «المیادین»، بر محفوظ ماندن حق پاسخگویی برای تهران به هر گونه اقدام منفی علیه خود تاکید کرد.

وی گفت: ایران متعهد است هر گونه اطلاعات مورد نیاز آژانس بین المللی انرژی اتمی را در چارچوب‌های الزام آور قانونی به آن ارائه کند؛ بنابراین ما با آژانس همکاری خواهیم کرد تا اهداف مشترک را محقق کنیم.

نذیری اصل در مورد سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: این سفر بسیار مهم توصیف بود؛ علت اهمیت آن مشخص شدن چارچوب کاری برای هفته‌ها و ماه‌های آینده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *