نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین: برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موضوع اصلی آژانس نیست

22:39 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۵۴۹
نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین: برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موضوع اصلی آژانس نیست
نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکید کرد: براساس شواهد و ادله‌های قانع‌کننده، جامعه بین‌المللی می‌تواند به این نتیجه برسد که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موضوع اصلی آژانس نیست.

خبرگزاری میزان - محسن نذیری اصل، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه این دولت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا واقعیت‌ها را تحت الشعاع قرار دهند و یک دستور کار سیاسی محدود را دنبال نمایند، گفت: برای این منظور، آن‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا اجازه ندهند که یک بازیگر اصلی در منطقه نقش خود را در برابر مداخلات خارجی ایفا کند.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید بداند که اینجا بحث بر سر بردن سهم بیشتر نیست. آن‌ها باید سناریوی برد- باخت را کنار بگذارند و نگرش خود را نسبت به ایران تغییر دهند. ناکارآمدی این رویکرد استبدادی بار‌ها در رابطه با ایران ثابت شده است.

نذیری در پایان عنوان داشت: با توجه به ادله فوق و همچنین شواهد و ادله‌های قانع‌کننده بیشتر، جامعه بین‌المللی می‌تواند به این نتیجه برسد که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران موضوع اصلی آژانس نیست. اما وقتی از بالا نگاه کنیم، درمیابیم که یک دستور کار سیاسی کوته بینانه توسط این دسته کشور‌ها دنبال می‌شود تا آژانس را از رسیدگی به موضوع و حل آن بر اساس دلایل فنی باز دارد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *