دوره ریاست گروسی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمدید شد

14:53 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۷۳
دوره ریاست گروسی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمدید شد
شورای حکام آژانس دوره ریاست «رافائل گروسی» را چهار سال دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری میزان - شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوره ریاست «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس را چهار سال دیگر تمدید کرد.

«رافائل ماریانو گروسی»، در سوم دسامبر ۲۰۱۹ فعالیت خود را به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز کرد.

گروسی یک دیپلمات با بیش از ۳۵ سال تجربه در زمینه‌های منع اشاعه و خلع سلاح است. 

وی در سال ۲۰۱۳ به عنوان سفیر آرژانتین در اتریش و نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین منصوب شد. 

گروسی قبل از تصدی سمت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رئیس تعیین‌شده کنفرانس بازنگری ۲۰۲۰ طرف‌های معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) بود و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به‌عنوان رئیس گروه تامین‌کنندگان هسته‌ای فعالیت می‌کرد. 

در سال ۲۰۱۵، گروسی ریاست کنفرانس دیپلماتیک کنوانسیون ایمنی هسته‌ای را برعهده داشت و به اتفاق آرا اعلامیه وین در مورد ایمنی هسته‌ای را که نقطه عطف مهمی در تلاش‌های بین‌المللی پس از حادثه هسته‌ای فوکوشیما-دایچی در سال ۲۰۱۱ بود، تضمین کرد.

او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به عنوان دستیار مدیرکل در امور سیاست و رئیس کابینه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت می‌کرد و پیش از این در سمت‌های ارشد در سرویس خارجی آرژانتین، از جمله مدیرکل امور سیاسی را از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بر عهده داشت. 

گروسی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ رئیس کابینه سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) در لاهه بود.

پیش از این رافائل گروسی در وزارت خارجه آرژانتین، از جمله به عنوان رئیس سفارت در بلژیک و لوکزامبورگ از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، و به عنوان نماینده آرژانتین در ناتو از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ فعالیت کرد. گروسی در سال ۱۹۸۵ به وزارت خارجه آرژانتین پیوست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *