بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان تنگستان سنددار شد

14:59 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از  ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان تنگستان سنددار شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور سند برای بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان تنگستان خبر داد.

خبر گزاری میزان- مهدی مهرانگیز در حاشیه مراسم صدور اسناد مالکیت برای بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان تنگستان، بیان کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی از جمله مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های اقتصادی شدن، توسعه بخش کشاورزی، یکپارچگی اراضی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

وی افزود: سنددار شدن اراضی کشاورزی موجب هویت‌دار شدن زمین کشاورز می‌شود و آن‌ها می‌توانند از این اسناد به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، همچنین اختلافات ملکی بین کشاورزان حل و فصل و موجب حفظ کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه یکی از وظایف مهم قوه قضاییه در بند «۵» اصل ۱۵۶ قانون اساسی «اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم» است، گفت: پرونده‌های زیادی مرتبط با دعاوی در رابطه با مشکل ملک و نداشتن سند مالکیت اراضی کشاورزی تشکیل می‌شود که به طور قطع با صدور سند مالکیت و شناسایی ملک و تثبیت مالکیت، شاهد کاهش دعاوی و پرونده‌های کیفری مربوطه خواهیم بود.

مهرانگیز ادامه داد: برای صدور سند، کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شرکت‌های مشاور با حضور در روستا‌ها از طریق شورا‌های روستا و دهیاری نسبت به تشکیل پرونده اقدام می‌کنند و نیازی به مراجعه حضوری کشاورزان به ادارات نیست، همچنین برای نقشه برداری مرتبط با تعیین محدوده و صدور اسناد ملکی نیز همکاری لازم با کشاورزان انجام می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر افزود: در سطح استان بوشهر ۹۵ هزار و ۶۷۹ هکتار اراضی زراعی استان سند مالکیت دریافت کرده اند که به زودی تمامی اراضی زراعی استان، سنددار خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *