چالش جدید استرالیا در پی ثبت شکایت مبنی بر نقض حقوق زندانیان بومی

9:08 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۹۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چالش جدید استرالیا در پی ثبت شکایت مبنی بر نقض حقوق زندانیان بومی
پرونده وضعیت بحرانی حقوق بشری در زندان‌های استرالیا به ویژه برای بومیان با ثبت شکایتی جدید وارد مرحله‌ای جدی شد.

خبرگزاری میزان – یک زن بومی استرالیایی شکایتی مبنی بر شکنجه شدن خود توسط کارکنان زندان ثبت کرد.

به گزارش «گاردین»، شکایت یک زن بومی استرالیایی مبنی بر رفتار غیرانسانی کارکنان زندان با وی در هفته جاری در دادگاه بررسی می‌شود.

جولیان ویلیامز در شکایت خود اعلام کرد که با وجود اطلاع رسانی به نگهبانان زندان مبنی بر ناتوانی در عدم تنفس و احساس درد در قفسه سینه خود به زور مورد بازرسی قرار گرفت.

وی گفت: نگهبانان با رفتاری غیرانسانی با وی برخورد کرده و بی توجه به هشدار‌های وی بازرسی را انجام دادند که سبب ایجاد مشکل برای وی در تنفس شد.

براساس اسناد دادگاه، ویلیامز دچار مشکل ریه بوده و یک ضربان ساز به دلیل عارضه قلبی در بدن وی قرار دارد و مقام‌های زندان با اطلاع از پیشینه پزشکی وی، پزشک یا پرستاری را فرانخواندند.

مقام‌های استرالیا تصاویر دوربین‌ها مربوط به این حادثه را مخفی کرده و درخواست‌های مبنی بر انتشار آن تصاویر در رسانه‌ها را به بهانه قانون رازداری مربوط به زندان‌های استرالیا رد کردند.

براساس اسناد موجود، ویلیامز مخالفتی با بازرسی نشان نداده بود و حدود ۱۲ نگهبان در این حادثه حضور داشتند.

در عین حال، گزارش مقام‌های زندان درباره بازرسی از ویلیامز و افسران درگیر در ماجرا ضد و نقیض است و گزارش‌های ثانویه با گزارش‌های اولیه فرق دارد.

دلیل برخورد غیرانسانی و ناگهانی نگهبانان زندان با وی نیز این بود که تصور می‌کردند وی چاقویی در جیبش دارد، در حالی که برآمدگی جیب ویلیامز ناشی از وجود دستمال بود.

آن‌ها به دلیل همین اشتباه به وی که روی تختش دراز کشیده بود حمله بردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۱ نیز گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشری زندانیان در پی بازرسی‌های نادرست در زندان‌های استرالیا ارائه شده بود.

مدیر اجرایی بخش بهداشت و خدمات اجتماعی بومیان کانبرا گفت: حزب حاکم خود را مترقی‌ترین دولت استرالیا می‌داند، این در حالیست که آن‌ها قطعا در مورد مسائل بومیان شکست خورده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *