روند افزایشی حبس بومیان در سیستم زندان‌های استرالیا

13:43 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۰۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند افزایشی حبس بومیان در سیستم زندان‌های استرالیا
یک گزارش نشان می‎دهد که حضور بومیان در سیستم زندان‌های استرالیا همچنان بسیار بالاست.

خبرگزاری میزان - نرخ حبس افراد بومی و جزیره نشین تنگه تورس که در زندان‎های استرالیا هستند هنوز به طرز نگران کننده‌ای زیاد است.

به گزارش «لوکال»، این‌ موضوع از جمله افشاگری‌هایی است که در اطلاعات اخیر توسط اداره آمار استرالیا(ABS) منتشر شده است.

نسبت افراد بومی زندانی در سال گذشته ۳۱.۸ درصد از کل جمعیت بزرگسال زندانیان استرالیا بود؛ این بالاترین میزان از زمانی است که ،ABS جمع‌آوری داده‌ها را در سال ۲۰۰۶ راه اندازی کرد.

این در حالی است که بومیان استرالیا تنها ۳.۸ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

تعداد کل استرالیایی‌های بزرگسال زندانی در سراسر این کشور از سال ۲۰۱۸ به میزان ۵.۵ درصد کاهش یافته است، اما در مقابل، بزرگسالان بومی زندانی از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۲ حدود ۹ درصد افزایش یافته‌اند.

تغییر در جمعیت زندانیان- برای هر گروه نژادی- چیزی نیست که به راحتی به یک طرف سیاست فدرال نسبت داده شود، به عنوان مثال، مدیریت مالی ناکارآمد و فساد اقتصادی.

این بیماری(حبس بیش از حد بومیان) بیش از ۲۰۰ سال است که بر جامعه استرالیا آسیب زده است؛ دلایل پیچیده هستند، تشخیص آن‌ها دشوار است و به راحتی قابل توافق و حل کردن نیستند، اگر علت‌ها درک نشوند، طبیعتا راه حل‌ها بی‌نتیجه خواهند بود.

اگرچه به مدت چند قرن از محدودیت‌هایی که بومیان استرالیا با آن مواجه هستند می‌گذرد و در این مدت دولت‌ها وعده ایجاد تغییر را داده‌اند، اما روند این محدودیت‌ها علیه بومیان تغییری نداشته است.

علاوه بر حضور بیش از حد بومیان در زندان‌های استرالیا، آمار مرگ و میر آن‌ها در بازداشت نیز بسیار بالاست و در طول چند دهه اخیر صد‌ها نفر از بومیان در بازداشت پلیس این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *