رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت نامتناسب پلیس آلمان علیه گروه‌های اقلیتی

14:28 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۵۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم آلمان اعتماد چندانی به سیستم قضایی این کشور ندارند و اقدامات کافی برای مقابله با خشونت‌های پلیس این کشور انجام نشده است.

خبرگزاری میزان – اخیرا دادگاه عالی حقوق بشر اروپا اعلام کرد که آلمان با انکار تحقیقات مستقل و مؤثر در مورد اقدامات نژادپرستانه توسط افسران پلیس، کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نقض کرده است.

به گزارش «آناتولی»، این حکم پس از آن صادر شد که یک تبعه آلمانی هندی‌الاصل، که قربانی تبعیض نژادی در این کشور شده بود، پرونده خود را به دادگاه حقوق بشر اروپا برد.

دادگاه حقوق بشر اروپا به اتفاق آرا حکم داد که حقوق این شهروند و دخترش در زمینه عدم تبعیض نقض شده است، زیرا آنها از رفتارهای نژادپرستانه پلیس آلمان در طول سفرشان در قطار شکایت داشتند، اما مقامات آلمان هرگونه تحقیق مستقل در مورد این اتهامات را رد کردند.

به گفته کارشناسان، خشونت پلیس یک مشکل جدی در آلمان بوده، اما بسیاری از موارد گزارش نشده یا به درستی بررسی یا به مجازات ختم نمی‌شوند.

آمارهای رسمی که سالانه توسط اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) منتشر می‌شود، تنها اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر برآورد می‌شود که سالانه هزار و 500 تا دو هزار مورد خشونت پلیس در این کشور وجود دارد.

با این حال، طبق تحقیقات اخیر انجام شده توسط نهادهای مستقل، تعداد موارد گزارش نشده احتمالا بسیار بیشتر است و می‌تواند حتی پنج برابر بیشتر از آمار رسمی باشد.

به گفته کارشناسان، در اغلب موارد قربانی در موقعیتی قرار می‌گیرد که عملا امکان ندارد که علیه افسران پلیس طرح اتهام کند؛ مهاجران، پناهندگان و سیاه‌پوستان اغلب به طور نامتناسبی تحت تأثیر خشونت پلیس آلمان قرار می‌گیرند.

«بیپلاب باسو»، یکی از بنیانگذاران «کمپین برای قربانیان خشونت نژادپرستانه پلیس» (KOP)، می‌گوید که دادستان‌های آلمان در مواجهه با قربانیان خشونت پلیس، از عملکرد افسران حمایت می‌‎کنند و  این نگرش برای بسیاری از مردم یک عامل دلسرد کننده بوده است.

بسیاری از قربانیان اکنون به همین دلیل نسبت به سیستم قضایی این کشور بی‌‎اعتماد هستند.

به گفته وی، «تعداد بسیار کمی از مهاجران و اعضای جامعه سیاه‌پوست به پلیس و سیستم عدالت کیفری آلمان اعتماد دارند که اگر پرونده‌هایی را علیه پلیس ثبت کنند، می‌توانند هر کاری انجام دهند یا نتیجه مثبتی حاصل شود.»؛ «نژادپرستی ساختاری» در داخل اداره پلیس و در سیستم عدالت کیفری این کشور به شدت گسترده است.

«باسو» همچنین از دولت آلمان به دلیل عدم اتخاذ تدابیر جدی برای رسیدگی به معضل خشونت پلیس در این کشور انتقاد کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *