رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ و ناپدید شدن صدها مهاجر در مسیر دریای مدیترانه

9:08 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۵۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ و ناپدید شدن صدها مهاجر در مسیر دریای مدیترانه
حدود ۳۳۰ مهاجر از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در مسیر رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌ و یا ناپدید شده‌اند.

خبرگزاری میزان – هفته گذشته یک قایق حامل پناهجویان در مرز‌های ایتالیا غرق شد و بیش از ۶۰ نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

این قایق حامل بیش از ۱۷۰ مهاجر بوده و از وضعیت تعدادی از سرنشینان آن اطلاعی در دست نیست.

به گزارش «آناتولی»، تعداد بالای تلفات مهاجران در غرق شدن قایق در ایتالیا بار دیگر توجه افکار عمومی را به مرگبار بودن مسیر‌های دریایی خطرناک که برای رسیدن به اروپا استفاده می‌شوند، جلب کرده است.

بر اساس گزارش پروژه مهاجران گمشده، از ابتدای سال جاری میلادی، ۳۲۷ مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا مفقود شده‌اند. 

واژگونی یک قایق در سواحل لیبی که در آن ۱۸ نفر جان باختند و ۵۵ نفر مفقود شدند، از جمله حوادث اخیر با تلفات بالاست. 

به گفته کارشناسان، قاچاقچیان مهاجر یکی از عوامل کلیدی هستند که در تعیین مسیر و بعضا منحرف کردن مسیر‌ها تأثیرگذار هستند.

در چند سال گذشته، قاچاقچیان مهاجر بیشتر ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجران «بازاریابی» کرده‌اند، زیرا مهاجران با فشار فزاینده‌ای از سوی مقامات یونانی مواجه هستند.

مقام‎های محلی می‌گویند که در جریان غرق شدن اخیر قایق پناهجویان در ایتالیا، ۸۱ نفر از این فاجعه جان سالم به در برده اند، اما گمان می‌رود که بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر سوار این قایق شده‌اند که نشان می‌دهد احتمالا تعداد زیادی از مسافران کشته یا مفقود شده باشند.

کشتی غرق شده بحثی را در مورد مهاجرت در اروپا و ایتالیا برانگیخته است، جایی که قوانین جدید و سختگیرانه دولت راستگرای افراطی برای موسسات خیریه نجات مهاجران انتقاد سازمان ملل و دیگران را برانگیخته است.

«مارکو برتوتو»، مدیر برنامه‌های پزشکان بدون مرز در ایتالیا، گفت: این تراژدی‌ها نتیجه خسارات جانبی غم‌انگیز سیاست‌های ایتالیا و اروپا، حفاظت از مرز‌ها و کاهش عبور امن و منظم به اروپاست.

پروژه مهاجران مفقود شده سازمان ملل از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ و ناپدید شدن را در مدیترانه مرکزی ثبت کرده است که بیش از ۲۲۰ مورد در سال جاری را شامل می‌شود که آن را به خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت در جهان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *