دفتر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خوسف خراسان جنوبی افتتاح شد

8:26 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دفتر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خوسف خراسان جنوبی افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: انجمن حمایت از زندانیان یک موسسه خیریه است که با همت و تلاش خیرین و متولیان غیردولتی اداره میشود و هیچ ردیف بودجه خاصی در قوه قضائیه و در دولت به آن اختصاص داده نشده است.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد در جلسه‌ای که به منظور افتتاح دفترانجمن حمایت از زندانیان خوسف تشکیل شد ،گفت: انجمن‌های حمایت از زندانیان چشم و قلب مردم است و باید با دید مهربانانه و نوع دوستی به کمک انجمن بیایند و کمک به خانواده‌های زندانیان را کمک به خانواده خودمان بدانند.

وی گفت: اگر به خانواده زندانی کمک شود در حقیقت به خانواده خودمان کمک کرده ایم چرا که خانواده زندانی ممکن است بابت نبود سرپرست به آسیب‌های مختلف از جمله فساد اخلاقی، اجتماعی و مشکلات اقتصادی فراوان دچار شود که تاثیر سوء این رفتار‌ها در جامع نمایان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: کمک به خانواده زندانیان آن‌ها را از گزند حوادث و خطرات مصون خواهد داشت تا بتوانند مانند سایر افراد جامعه به خوبی و راحتی زندگی کنند.

وی افزود:اینجاست که نقش انجمن حمایت از زندانیان نمودار می‌شود، اگر انجمن حمایت شود و کمک‌های خیرین و موسسات خیریه و نهاد‌های حمایتی به کمکش بیایند با برنامه ریزی دقیق موجبات حمایت از خانواده‌های زندانیان به نحو شایسته فرام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: ممکن است سوال پیش آید خوب چرا با این وضعیت، حکم حبس صادر می‌شود؟ باید گفت طبق قانون افراد خاطی باید مجازات شوند و در برخی موارد هم باید حکم حبس صادر شود، مثلاً فردی که مرتکب سرقت شده و به حقوق جامعه تعدی کرده باید طبق قانون زندان برود یا ممکن است شاکی خصوصی داشته باشد و چاره‌ای جز حبسش نیست.

وی ادامه داد: قضات تا جایی که امکان دارد ازارفاقات قانونی استفاده می‌کنند تا فردی که جوان است، یا سابقه‌ای ندارد چنانچه مرتکب جرمی شود، زندان نرود؛ لذا از احکام جایگزین حبس استفاده می‌کنند یا از تخفیف مجازات برخوردارش می‌کنند یا تبدیل به جزای نقدی می‌گردد و یا تعلیق مراقبتی صادر می‌گردد، اما وقتی مجرمی دارای سابقه باشد، حکم آزادی اش موجب تجری خودش یا دیگران می‌شود و یا مجرمی که شاکی خصوصی دارد، چاره‌ای جز حکم به حبس نمی‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد گفت: در برخی از جرائم که فرد حکم حبس گرفته از پابند الکترونیکی استفاده می‌شود تا بتواند در کنار خانواده و در محدوده مکانی مشخص، تحت مراقبت الکترونیکی به کسب و کارش بپردازد و یا ممکن است مشمول عفو و یا ارفاقات قانونی قرار بگیرند و آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با اشاره به عفو مقام معظم رهبری تصریح کرد: تعداد زیادی زندانی دراستان خراسان جنوبی شامل عفو شدند که هنوز هم ادامه دارد.


رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: نگاه دستگاه قضایی نگاهی پدرانه و مهربانانه است، در مواردی هم که حکم حبس صادر می‌شود، هیچ چاره‌ای نیست و باید حسب الامر قانون رای داد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان به کمک و همکاری مردم و خیرین و نهاد‌های حمایتی تأکید کرد و گفت:  انجمن حمایت از زندانیان یک موسسه خیریه است که با همت و تلاش خیرین و متولیان غیردولتی اداره میشود و هیچ ردیف بودجه خاصی در قوه قضائیه و در دولت به آن اختصاص داده نشده است و از فرماندار خوسف و نهاد‌های حمایتی، خیرین و مردم خواست تا با حمایت همه جانبه به کمک دفترانجمن حمایت از زندانیان خوسف بیایند تا خانواده‌های زندانیان را زیر چتر حمایت خود قرار دهند.

گفتنی است دفتر حمایت از زندانیان شهرستان خوسف با حضور مسئولین قضایی دادگستری استان و شهرستان خوسف، مدیران و روسای سازمان‌های تابعه قوه، فرماندارشهرستان خوسف و شورای شهر خوسف افتتاح شد و در شب میلاد امام زمان (عج) رسماٌ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *