بزرگترین دادگاه علنی برخط کشور در خراسان جنوبی برگزار شد

14:32 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بزرگترین دادگاه علنی برخط کشور در خراسان جنوبی برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از برگزاری بزرگترین دادگاه علنی برخط (آنلاین) کشور در شعبه تجدید نظر این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ بزرگترین دادگاه علنی واقعی به صورت برخط (آنلاین) در کشور برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین موحدی رادگفت: دادگاه علنی برخط (آنلاین) در ادامه برگزاری دادگاه‌های با موضوع دعوای حقوقی با حضور طرفین دعوی صبح امروز در دادگاه تجدید نظراستان برگزار گردید که طی هماهنگی‌های قبلی بعمل آمده، بسیاری از اساتید، مدیران و دانشجویان حقوقی دانشگاه‌های سراسرکشور اعم از دولتی، آزاد، پیام نورو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و ... مخاطبین این دادگاه بودند.

رئیس کل دادگستری کل استان خراسان جنوبی با اشاره به سند تحول قوه قضائیه و در اجرای دادرسی الکترونیک بیان کرد: دادگستری استان خراسان جنوبی اولین دادگستری کشور بود که به تشکیل دادگاه‌های برخط (آنلاین) و رسیدگی‌های قضایی در فضای ابری قوه قضائیه (اسکای روم) اقدام کرد و هم اکنون پیشتاز این خدمت رسانی است.

رئیس شورای قضایی استان خراسان جنوبی ادامه داد: با حمایت‌های مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه و سعی و تلاش شبانه روزی همکاران معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان جنوبی با ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه دادرسی الکترونیک، دادگاه‌های علنی برخط (آنلاین) با کیفیت و کمیت بیشتر، این مهم در حال انجام است.

وی افزود: رضایت جامعه هدف در دادگاه‌های علنی برگزار شده و درخواست‌های آنها، تلاش همکاران ما را دو چندان کرد، تا هم به آموزش حقوقی جامعه و هم کاهش هزینه‌های دادرسی و خدمت به هموطنان توجهی خاص صورت پذیرد و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم نمود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: تاکنون ۱۰ دادگاه علنی توسط محاکم تجدید نظر استان با حضور اساتید و دانشجویان حقوقی کشور به صورت برخط (آنلاین) برگزار شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *