رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حدود 100 درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان گیلان رسیدگی شد

11:18 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۳۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان، از ایجاد سازش ۳۰ درصدی در پرونده‌های دارای قابلیت صلح و سازش و رسیدگی حدود 100 درصدی به پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در 9 ماهه سال‌جاری با تلاش کارکنان این شوراها خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات شوراهای حل اختلاف استان گیلان در 9 ماهه نخست سال‌جاری با تاکید بر لزوم مراجعه مردم به شوراهای حل اختلاف پیش از تشکیل پرونده در محاکم حقوقی و قضایی اظهارکرد: در 9 ماهه سال‌جاری تعداد 148 هزار و 929 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد 110 هزار و 642 فقره قابلیت ایجاد صلح وسازش داشته‌اند.

وی افزود: از 148 هزار و 922 فقره پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف استان گیلان، 148 هزار و 507 فقره آن مختومه شده است و این یعنی به حدود 100 درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گیلان، اعلام کرد: با همت شوراهای حل اختلاف استان گیلان ۳۰ درصد پرونده‌های دارای قابلیت صلح وسازش ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در 9 ماهه نخست امسال با ایجاد مصالحه بین طرفین مختومه شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با اشاره ورود 99 هزار و 147 فقره پرونده قابل سازش به شوراهای حل اختلاف استان گیلان و ایجادسازش 29 درصدی در این پرونده‌های در 9 ماهه سال 1400، تصریح کرد: با وجود افزایش ورودی پرونده به شوراهای حل اختلاف استان در سال 1401 درصد ایجاد سازش در شوراها افزایش داشته است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان، همچنین از قضات و اعضا شوراهای حل اختلاف استان گیلان که صبورانه در راستای کاهش ورودی پرونده به محاکم دادگستری و حل و فصل اختلافات مردم تلاش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید:

۴ محکوم با همت شوراهای حل اختلاف استان گیلان از قصاص نفس رهایی یافتند

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش شورا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *