رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلینیک حقوقی برای افراد بی بضاعت در دانشگاه‌های استان اردبیل راه اندازی می‌شود

11:43 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۴۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل از پیگیری ایجاد کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت به شهروندان بی بضاعت در دانشگاه‌های استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - جلال آفاقی در جلسه هماهنگی با روسای دانشگاه‌های استان به منظور ایجاد کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت و مشاوره به شهروندان به ویژه افراد بی بضاعت، با بیان اینکه این اقدام در راستای گسترش عدل انجام می‌شود، اظهار کرد: کلینیک‌های حقوقی علاوه بر ارائه خدمات به خود دانشگاهیان و دانشجویان، می‌تواند موجب پیوند دانشگاه و جامعه و کمک در تامین عدالت باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از افراد آسیب پذیر جامعه، گفت: کلینیک‌های حقوقی با ارائه خدمات رایگان به محرومان و افراد بی‌بضاعت بتواند در گسترش عدل و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به برکات وجود کلینیک‌های حقوقی در جهت افزایش دانش حقوقی دانشجویان رشته حقوق و کسب تجربه عملی برای آن‌ها، اظهار کرد: تقویت حس تعهد و مسئولیت پذیری و پرورش روحیه نوع دوستی و مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند از جمله دستاوردهای کلینیک‌های حقوقی و مراکز معاضدت دانشگاه‌ها باشد.

گفتنی است برابر برنامه ریزی به عمل آمده مقرر شده است تا پایان سال این مراکز در دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی و پیام نور راه اندازی شده، ضمناً ارائه خدمات به دانشگاهیان و دانشجویان، عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و بی بضاعت را نیز تحت پوشش قرار دهد.

بیشتربخوانید

حدود ۱۰۰ درصد پروندها در شوراهای حل اختلاف استان گیلان رسیدگی شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *