4 محکوم با همت شوراهای حل اختلاف استان گیلان از قصاص نفس رهایی یافتند

9:58 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۸۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گیلان از رهایی 4 محکوم از قصاص نفس در سال‌جاری با تلاش شوراهای حل اختللاف استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات شوراهای حل اختلاف استان گیلان جهت ایجاد سازش در پرونده های قصاص و رهایی محکومان از قصاص نفس با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف نقش بسزایی در صلح و سازش دارند گفت: اساس کار شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش در میان مردم است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های قصاص جهت دریافت رضایت اولیای دم در دستور کار شعب شوراهای حل اختلاف قرارمی‌گیرد، افزود: با تلاش مستمر اعضای شوراها و برگزاری جلسات متعدد با اصحاب پرونده، رضایت اولیای دم جلب می شود ‌تا علاوه بر رفع کدورت‌ها محکوم از قصاص نفس رهایی یابد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گیلان، با اشاره به رهایی 4 محکوم از قصاص نفس در سال‌جاری، تصریح کرد: شورای حل اختلاف یک نهاد سازشی است که موفقیت های خوبی را در جهت حل اختلافات بویژه اختلافاتی که متهمان یا محکومان آن ها در زندان بسر می برند کسب کرده و توانسته است تاکنون کمک شایانی را به کاهش جمعیت کیفری زندان ها کند.

وی همچنین با اشاره به ارزش و فضیلت بخشش و گذشت، بیان کرد: از جمله خصایل کریمانه که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می‌کند و اوج اخلاق‌مداری شخص را به نمایش می‌گذارد، عفو و گذشت از گناه، خطاها و لغزش‌های دیگری و خودداری از مجازات و تنبیه اوست.

بیشتر بخوانید:

 ۱۸۰ زندانی با بدهی بیش از ۱۰۰ میل

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *