رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرگردانی پناهجویان در مرزها و شهرهای آمریکا/ روایت مهاجران از زندگی در دمای زیر صفر خیابان‎ها

10:48 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۶۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجران در شهرهای مختلف آمریکا در وضعیتی بحرانی به سر می‌‎برند.

خبرگزاری میزان – سیاست‌های مهاجرتی آمریکا و به خصوص قوانینی مانند «عنوان 42» که از زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، آغاز شده و همچنان در مرزها اجرا می‌شود وضعیت فلاکت‌باری را برای مهاجران ایجاد کرده است.

در حال حاضر مهاجران به‌خصوص در شهرهای مرزی آمریکا در شرایطی بحرانی به سر می‌برند؛ بسیاری از آنها در پیاده‌روها شب را سپری می‌کنند و بانک‌های غذا از تکمیل ظرفیت خود و عدم پذیرش پناهجویان بیشتر خبر می‌دهند.

بحران در ال‌پاسو

مهاجران در خیابان‌های «ال پاسو» (به عنوان شهری که بانک‌های مواد غذایی تنها چند روز با اتمام منابع خود فاصله دارند)، در سرگردانی و آوارگی به سر می‎برند و منتظر تعلیق اجرای «عنوان 42» هستند.

مهاجران ناامید پس از انجام سفرهای طولانی و خطرناک خود به تگزاس، در ایستگاه‌های اتوبوس جمع شدند و چادرهای موقت را در دمای زیر صفر و انجماد برپا کردند.

بسیاری از پناهجویان خسته پس از مبارزه با کارتل‌های غارتگر، قدم زدن در جنگل‌های خطرناک و انباشته شدن در قایق‌های ماهیگیری پر ازدحام، از مشکلاتی که اکنون در شهرهای مرزی آمریکا با آن مواجه هستند، سخن می‌گویند.

مقامات محلی گزارش دادند که روزانه تعداد زیادی مهاجر به «ال پاسو» می‌رسند، رقمی که از 5 یا 6 هزار نفر در روز می‌تواند به 14 هزار نفر نیز برسد.

صدها مهاجر بی‌خانمان در میان ترس از اخراج در فلاکت زندگی می‌کنند

گزارش‌های میدانی خبرنگاران از وضعیت مهاجران در شهرهای مرزی آمریکا روایت‌های درناکی را بیان می‎کند: «پاهای کوچک برندا، یک ساله روی آسفالت سرد یک پارکینگ در ال پاسو برهنه است، واقعیت تلخ برای والدینش در این شهر آغاز شده است، آنها بدون مدارک هستند و بی‌خانمان و دخترشان وقتی از ریو گرانده گذشتند به سختی از مرگ نجات یافته است.»

در حالی که تأثیر سیاست‌های مهاجرتی در سراسر مرز جنوبی آمریکا موج‌هایی ایجاد کرده، صحنه در «ال پاسو» در نوع خود بی‌نظیر است؛ این تنها شهر مرزی آمریکاست که صدها مهاجر در آن بیش از حد انتظار در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

 این پدیده جدیدی است که مقامات شهری می‌گویند هرگز در طول موج مهاجرت‌های قبلی رخ نداده بود.

تکمیل ظرفیت مراکز پذیرش پناهجویان

با ورود موج گسترده پناهجویان به شهرهای مرزی، مراکزی که به پناهجویان خدمات ارائه می‌دهند و همچنین بانک‌های غذا از تکمیل ظرفیت خود سخن می‌گویند و صف‌های طولانی در مقابل آنها ایجاد شده است.

بنا بر گزارش‌ها، بانک‌های مواد غذایی تگزاس در تلاش هستند تا با موج مهاجران در روزهای اخیر همراهی کنند؛ «سوزان گودل»، مدیر عامل بانک غذای مبارزه با گرسنگی «ال پاسوآناس»، می‌گوید که ذخیره غذایی آنها تنها برای 5 روز کافی خواهد بود.

صف‌های طولانی در آن سوی مرزها

در شهر «خوارز» مکزیک، در آن سوی مرز «ال پاسو»، صدها مهاجر در صف ایستاده و امیدوار هستند که محدودیت‌ها برداشته شود و به آنها اجازه عبور داده شود.

در «تیجوانا»، که برآورد می‌شود 5 هزار مهاجر در بیش از 30 پناهگاه و بسیاری اتاق‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای دیگر اقامت داشته باشند، نیز وضعیت بحرانی است.

دیوارهای لایه‎ای و سیم خاردار که 30 فوت در امتداد مرز با «سن دیگو» بالا رفته‌اند، منطقه را برای عبور غیرقانونی دلهره آور کرده است.

مهاجران در 2.5 میلیون مورد از زمان استناد به «عنوان 42» در مارس 2020 تاکنون، از حق درخواست پناهندگی در آمریکا محروم شده‎اند و اکنون با صدها سرباز مستقر در مرزهای جنوبی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *