وضعیت مرگبار مرزهای اروپا و آمریکا برای مهاجران

8:13 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۸۸۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرزهای مرگبار اروپا طی سال‌های اخیر به محل قربانی شدن هزاران مهاجر تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - آژانس مهاجرت سازمان ملل، اواخر سال 2022 گزارش داد که از سال 2014 تاکنون بیش از 50 هزار مهاجر در سراسر جهان، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش وب‎سایت آژانس پناهندگان، این نقطه عطف غم‎انگیز در گزارشی از پروژه مهاجران گمشده سازمان بین‌المللی مهاجرت تایید شد، که همچنین معتقد است اقدامات کمی توسط کشورهای مبدا، ترانزیت یا مقصد برای جلوگیری از این روند انجام شده است.

«جولیا بلک»، یکی از نویسندگان این تحقیق، می‎گوید: در حالی که سالانه هزاران مرگ در مسیرهای مهاجرت ثبت می‌شود، برای رسیدگی به عواقب این فجایع، چه رسد به جلوگیری از آنها، اقدامات بسیار کمی انجام شده است.

ملیت بیش از 30 هزار نفر در پروژه مهاجران گمشده ناشناخته است، به این معنی که بیش از 60 درصد از کسانی که در مسیرهای مهاجرت جان خود را از دست می‎دهند، ناشناس باقی می‌مانند.

یک مهاجر مراکشی در اسپانیا که در جست‎وجوی برادرش است که 20 سال پیش در مسیر اروپا ناپدید شده، گفت: با گذشت زمان، هیچ خبری از او نیست.

میراث‌های مرگبار

بیش از نیمی از 5 هزار مرگ و میر ثبت شده در مسیرهای اروپا و داخل آن اتفاق افتاده و مسیرهای مدیترانه دستکم جان 25 هزار نفر را گرفته است.

مسیرهای اروپایی همچنین بیشترین تعداد و نسبت مهاجران مفقود که احتمالا جان خود را از دست داده‌اند را تشکیل می‌دهند، با دستکم 16 هزار مفقود شده در دریا که بقایای آنها هرگز پیدا نشده است.

در مسیرهای مرزی قاره آمریکا، نزدیک به 7 هزار مرگ ثبت شده است که مقصد بیش از 4 هزار و 600 نفر از آنها کشور آمریکا بوده است؛ تنها گذرگاه مرزی آمریکا و مکزیک از سال 2014 تاکنون بیش از 4 هزار کشته برجای گذاشته است.

کودکان بیش از 11 درصد از زندگی‌های از دست رفته در مسیرهای مهاجرت را تشکیل می‎دهند.

سازمان بین‎المللی مهاجرت تاکید می‌کند که تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حق زندگی، باید همیشه رعایت شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *