بیانیه سئول درباره ادعاهای رئیس جمهور کره جنوبی درباره ایران

10:38 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۳۱۹
وزارت خارجه کره جنوبی ادعاهایی را درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور درباره ایران مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‎ای مدعی شد که اظهارات اخیر «یون سوک یول»، رئیس جمهور این کشور درباره ایران در جریان سفر به امارات، به روابط سئول با تهران «بی ربط» است.

به گزارش «یونهاپ»، «یون» اخیرا و در جریان سفر رسمی به امارات در دیدار با نظامیان کره جنوبی در این کشور، روابط ایران و امارات را با روابط کره جنوبی و کره شمالی مقایسه کرده و مدعی شده بود: دشمن و بزرگترین تهدید امارات، ایران است.

وزارت خارجه کره جنوبی در پیامی به خبرنگاران خواستار «عدم تفسیر بیش از حد و غیرضروری» این موضوع شده و ادعا کرده که این اظهارات در راستای تشویق نظامیان کره جنوبی بیان شده است.

سئول گفته است که این اظهارات به روابط دیپلماتیک کره جنوبی با ایران یا سایر کشورها ربطی ندارد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی می‎گوید که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با ایران در سال 1962، کشور ما از دیرباز روابط دوستانه و همکاری با ایران را حفظ کرده و تعهد ما برای ادامه توسعه روابط دوستانه دوجانبه با ایران همچنان پابرجاست.

در همین حال سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام کرد که وزارت امور خارجه با جديت مواضع اخير کره جنوبی به ويژه اظهارات رئيس جمهور این کشور را در مورد روابط ايران و امارات كه فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پيگيری دارد و منتظر توضيح وزارت خارجه كره جنوبی در این زمینه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *