مذاکرات کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری مانورهای هسته‌ای

8:43 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۰۳۳
کره جنوبی و آمریکا در حال بحث در مورد برنامه‌ریزی و اجرای مانورهای هسته‌ای آمریکا برای مقابله با کره شمالی هستند.

خبرگزاری میزان - دفتر رئیس جمهور کره جنوبی می‎گوید که سئول و واشنگتن در حال بحث در مورد برنامه‌ریزی و اجرای مانورهای هسته‌ای آمریکا برای مقابله با کره شمالی هستند؛ اگرچه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفت که تمرینات هسته‌ای مشترکی برگزار نخواهد شد.

به گزارش «رویترز»، این بیانیه اندکی پس از آن صادر شد که بایدن گفت که آمریکا در مورد مانورهای هسته‌ای مشترک با کره جنوبی گفت‌وگو نمی‌کند، و به نظر می‌رسد با اظهارات قبلی «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه با یک رسانه محلی در تناقض است.

«کیم یون هی»، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور کره جنوبی، گفت بایدن «چاره‌ای» جز «نه» گفتن به سوال خبرنگاران نداشته است، زیرا از او پرسیده شد که آیا دو کشور در حال مذاکره درباره تمرین‌های هسته‌ای مشترک هستند؛ موضوعی که فقط می‌تواند بین کشورهای دارای سلاح هسته‌ای برگزار شود.

در همین حال یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهارات رئیس جمهور این کشور را تکرار کرد و گفت که رزمایش‌های هسته‌ای مشترک با سئول بسیار دشوار خواهد بود،  زیرا کره جنوبی یک قدرت هسته‌ای نیست، اما دو کشور به دنبال افزایش اشتراک اطلاعات، برنامه‌ریزی اضطراری مشترک و در نهایت یک مانور هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *