سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شد

16:53 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۶۰۰۸۱۸
در پی اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور کره جنوبی در امارات، سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد

خبرگزاری میزان - در پی اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور کره جنوبی در امارات، سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان توسط «رضا نجفی»، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه به وی ابلاغ شد. 

«نجفی» در این دیدار با تشریح روابط دوستانه ایران با اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی را دخالت در این روابط دوستانه و موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه دانست. 

معاون حقوقی وزیر امور خارجه خواهان توضیح فوری مقامات کره‌‎ای در مورد این اظهارات شد و بر ضرورت اصلاح فوری این رویکرد تاکید کرد. 

«نجفی» با یادآوری رویکرد غیردوستانه کره جنوبی از جمله در مسدود کردن منابع بانکی ملت ایران، تاکید کرد: عدم اقدام موثر کره جنوبی برای حل مشکلات روابط موجب بازنگری طرف ایرانی در روابط دو کشور خواهد شد. 

معاون وزیر امور خارجه همچنین اظهارات اخیر رئیس جمهور کره جنوبی در مورد امکان ساخت سلاح هسته‌ای را مغایر با نص پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای دانست و خواهان توضیح طرف کره‌ای در این زمینه شد.

سفیر کره جنوبی با ارائه توضیحات برخی مقامات کره‌ای در مورد اظهارات رئیس جمهور این کشور، تاکید کرد که این اظهارات ارتباطی با روابط ایران و امارات یا کره جنوبی ندارد اما مواضع و انتظارات ایران را به دولت متبوع خود منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران کره جنوبی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *