رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر بایدن

12:18 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۳۶۱
نگهداری اسناد محرمانه دولتی در ملک شخصی در آمریکا در حال تبدیل شدن به یک رویه است.

خبرگزاری میزان – اسناد محرمانه مربوط به دوره معاونت ریاست جمهوری جو بایدن، توسط وکلای شخصی‎اش در یکی از دفاتر خصوصی وی کشف شد که واکنش‌هایی را در پی داشت.

 به گزارش «رویترز»، در نوامبر 2022 اسناد دارای مُهر محرمانه در مرکز «پن بایدن» کشف شد و وکلای بایدن این اسناد را به محض کشف به آرشیو ملی و اداره ضبط و ثبت اسناد دولتی اطلاع دادند.

«سی بی اس نیوز» پیشتر گزارش داد که حدود 10 سند در مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن پیدا شد و «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا خواستار بررسی اسناد محرمانه مذکور شد.

مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اسناد محرمانه توسط وکلای شخصی بایدن در 2 نوامبر، چند روز قبل از انتخابات میان دوره ای کشف شد.

این بیانیه می‎گوید که دفتر مشاور کاخ سفید در همکاری با وزارت دادگستری و آرشیو ملی، بلافاصله این اسناد را به آرشیو ملی انتقال داد.

در بیانیه مذکور اشاره ای به تعداد اسناد محرمانه، محتوا یا سطح طبقه بندی شده آن‌ها اشاره ای نشده است.

 مرکز «پن بایدن»، نام دفتری است که بایدن از اواسط سال 2017 تا شروع مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال 2020 به طور دوره ای از آن استفاده می‌کرد.

وزارت دادگستری، آرشیو ملی و اتاق فکر به درخواست «رویترز» برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 بایدن از سال 2009 تا 2017 معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بود.

کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن در حالی رخ داد که وزارت دادگستری به طور جداگانه در حال بررسی رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر نگهداری اسناد محرمانه بسیار حساس در اقامتگاه خود در فلوریدا پس از خروجش از کاخ سفید در ژانویه 2021 است.

ترامپ در واکنش به خبر کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن گفت: اف بی آی چه زمانی به خانه‌های متعدد جو بایدن، شاید حتی به کاخ سفید حمله کند؟ این اسناد قطعا از حالت طبقه بندی خارج نشده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *