کشف بیش از 11 هزار سند دولتی در بازرسی از اقامتگاه ترامپ

9:06 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۷۳۸
بازرسان پلیس فدرال آمریکا می‎گویند در مجموع بیش از 11 هزار سند دولتی توسط اف‌بی‌آی از اقامتگاه دونالد ترامپ بازیابی شده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک سند منتشر شده، افسران پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، ده‌ها پوشه خالی را در میان اسناد ضبط شده از اقامتگاه «دونالد ترامپ» پیدا کردند که عنوان طبقه بندی شده بر روی آنها درج شده بود.

به گزارش «پولیتیکو»، این سند که توسط دادگاه فلوریدا علنی شده است، فهرستی از محتویات 33 جعبه کشف شده از اقامتگاه «مار-آ-لاگو» ترامپ در فلوریدا را ارائه می‌دهد.

این سند همچنین نشان می‌دهد که پرونده‌های فوق سری از دفتر شخصی او بازیابی شده است.

ترامپ که در خصوص پرونده‌های محرمانه تحت تحقیقات قرار دارد، انجام تخلف را رد کرده است.

از جمله پرونده‌هایی که گفته می‌شود در جریان بازرسی بی‌سابقه هشتم آگوست از اقامتگاه ترامپ بازیابی شده‌اند عبارتند از سه سند محرمانه، 17 سند سری، هفت سند فوق سری، 43 پوشه خالی که نوشته «محرمانه» بر روی آنها درج شده و 28 پوشه خالی که نوشته «به رئیس کارکنان - دستیار نظامی بازگردانده شود» بر روی آنها درج شده بود.

به گفته بازرسان، در مجموع بیش از 11 هزار سند دولتی توسط اف‌بی‌آی از اقامتگاه ترامپ بازیابی شده است.

بر اساس قوانین آمریکا، روسای جمهور این کشور باید تمام اسناد و ایمیل‌های خود را به آرشیو ملی منتقل کنند.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ پس از ترک سمت خود در ژانویه 2021، اسناد را با بردن آنها از کاخ سفید به ملک خود در «مار-آ-لاگو» به طور نادرست مدیریت کرده است یا خیر.

دادستان‌ها معتقدند که ترامپ و وکلایش در ارائه داوطلبانه اسناد مربوطه کوتاهی کرده‌ و احتمالاً اسناد را به عنوان بخشی از تلاش برای ممانعت از تحقیقات پنهان یا حذف کرده‌اند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا این موضوع را رد کرده و استدلال می‌کند که قبلا اسنادی را که در اختیارش بود از حالت محرمانه خارج کرده بود؛ وی همچنین عنوان کرده است که اسناد به طور ایمن در یک انباری در اقامتگاهش نگهداری می‌شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *