رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش‎ها به قتل عام شهروندان افغانستانی از سوی عضو خانواده سلطنتی انگلیس

10:04 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۰۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خانواده سلطنتی انگلیس درباره هرگونه افشاگری هری تنها سکوت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - اخیرا بخش‌هایی از کتاب «هری»، از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس، بار دیگر جنجال به پا کرد؛ او اذعان کرده که ۲۵ شهروند افغانستان را در جریان دو سفر خود به این کشور که به عنوان خلبان به افغانستان اعزام شده بود، به قتل رسانده است.

«هری» در بین سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و ۲۰۱۲-۲۰۱۳ به عنوان خلبان بالگرد به افغانستان اعزام شده و می‌گوید که در این مدت ۲۵ شهروند افغانستانی را به قتل رسانده است.

این اقدام با واکنش‌ها و جنجال بسیاری مواجه شده و خشم مردم افغانستان را در پی داشته است؛ به تازگی جمعی از دانشجویان افغانستانی با برپایی تظاهرات، خشم خود را از «هری» به دلیل قتل 25 افغانستانی ابراز کردند.

به گزارش «تایمز»، «هرگز شکایت نکن، هرگز توضیح نده»؛ این شعار بدنام خانواده سلطنتی انگلیس است  و این همان راهبردی است که آنها پس از افشاگری جنجالی اخیر «هری» در خاطرات جدیدش و مصاحبه‌های تلویزیونی گذشته او، به آن متوسل شده‌اند.

«هری»، اتهامات زیادی را علیه خانواده‌اش مطرح کرده است؛ این اتهامات شامل خشونت فیزیکی «ویلیام» علیه او است.

اما از آنجایی که طوفان رسانه‌ای همچنان در حال افزایش است، نهاد سلطنتی و عضای آن هنوز یک کلمه به زبان نیاورده‌اند؛ تلاشی عمدی برای اصلاح وجهه عمومی خود.

«کتی نیکول»، خبرنگار خانواده سلطنتی انگلیس، می‌گوید: سکوت خانواده سلطنتی یک قالب آزمایش شده است، آنها تمایلی به تعامل در هر سطحی ندارند، زیرا زمانی که آنها این کار را انجام دهند، تنها به روایات دامن می‌زند و «هری» آنقدر ادعا مطرح کرده که پرداختن به همه آنها تقریبا غیرممکن است.

«هری» پیش از این نیز اتهامات بسیاری را درباره خانواده سلطنتی انگلیس مطرح کرده اما آنها تاکنون اظهار نظری نکرده و پاسخی به این اتهامات نداده‌اند.

«هری» در یک مورد خانواده سلطنتی انگلیس را نژادپرست و رفتارهای آنها را نژادپرستانه توصیف کرده بود که این اظهارات او جنجال گسترده‌ای در انگلیس برپا کرد و با این وجود خانواده سلطنتی تنها در این مورد سکوت کرده‌اند.

با این وجود کارشناسان بر این عقیده هستند که این اقدامات «هری» آسیب‌های پایداری را به خاندان سلطنتی انگلیس وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *