مرگ 11 هزار مهاجر در مرزهای اسپانیا طی 5 سال

15:46 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۹۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی 5 سال اخیر به طور میانگین روزانه 6 مهاجر در مرزهای اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان - در پنج سال گذشته بیش از 11 هزار مهاجر در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند که معادل روزانه 6 نفر است.

این آمار بر اساس گزارش جدید سازمان غیردولتی اسپانیایی «Caminando Fronteras» است.

به گزارش «اینفو مایگرمنت»، سازمان غیردولتی اسپانیایی Caminando Fronteras (مرزهای پیاده‌روی) اعلام کرد که طی پنج سال گذشته، بیش از 11 هزار و 200 مهاجر در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان که به مقامات اسپانیایی درباره قایق‌های گرفتار شده مهاجران در دریا هشدار می‌دهد و به خانواده‌هایی که در جستجوی اعضای خانواده خود هستند کمک می‌کند، گفت که در مجموع 11 هزار و 286 نفر بین ژانویه 2018 تا 30 نوامبر 2022 جان خود را در مرزهای اسپانیا از دست داده‌اند.

در حالی که بیشتر این مهاجران هنگام تلاش برای رسیدن به اسپانیا از طریق دریا جان خود را از دست دادند، برخی دیگر در تلاش برای عبور از دو منطقه تحت پوشش اسپانیا در شمال آفریقا، «سئوتا و ملیلیه» جان خود را از دست دادند.

بیش از دو سوم - یا 7 هزار و 692 نفر - در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری اسپانیا از طریق مسیر اقیانوس اطلس جان خود را از دست دادند که به دلیل جریان‌ها و بادهای شدید آن بسیار خطرناک است.

علاوه بر این، بسیاری از مهاجران سعی می کنند با قایق‌های غیرقابل دریانوردی از این مرزهای دریایی خطرناک عبور کنند.

این سازمان غیردولتی اسپانیایی در توییتر نوشت: هزاران خانواده به دلیل سیاست‌های کنترل مهاجرت از هم پاشیده شده‌اند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل، می‌گوید که حدود دو هزار و 700 مهاجر ناپدید شده در مسیر اقیانوس اطلس را در همان دوره 5 ساله ثبت کرده است، اما رقم واقعی احتمالا بسیار بیشتر است.

مسیرهای مهاجرتی خطرناک

«هلنا مالنو»، رئیس این موسسه غیردولتی اسپانیایی، در ارائه گزارش اخیر گفت: این گزارش تحلیلی را در طول زمان ارائه می‌کند که به ما امکان می‌دهد تغییر مسیرهای مهاجرت را به سمت مسیرهای مهاجرتی خطرناک‌تر ببینیم؛ این دومین مسیر خطرناک بین الجزایر و اسپانیا است که در آن هزار و 526 نفر در مدت مشابه جان خود را از دست دادند.

دو مسیر دیگر به اسپانیا که در گزارش تحلیل شده است، بین سواحل اقیانوس اطلس مراکش و سرزمین اصلی اسپانیا و همچنین از طریق دریای «آلبوران»، غربی‌ترین بخش مدیترانه بین مراکش و سرزمین اصلی اسپانیاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *