رئیس کل دادگستری مازندران: 30 درخواست در هیئت بازرسی و نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان بررسی شده است

17:20 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۵۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی 30 در خواست مردمی از ابتدای سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، از بررسی 30 در خواست مردمی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی گفت: ضرورت دارد تا با مدیریت منسجم، جلسات این هیئت به‌ طور مستمر و منظم تشکیل و مصوبات آن برای اجرا، پیگیری شود و از دستگاه‌های مشمول این قانون، بازرسی به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان مازندران بیان کرد: درجهت حفظ حقوق شهروندی افراد، بازدید به موقع از زندانها، کلانتری ها و همچنین بعضی از شعب دادگستری های استان باید در دستورکار مستمر قرار بگیرد البته اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت پذیرفته است؛ اما در برخی حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید پیگیری و رفع شود.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق شهروندی افراد،وظیفه اجتماعی همه ماست، عنوان کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون 39 درخواست به این هیات ارائه شده با تشکیل 6 جلسه توسط این شورا 30 مورد از درخواست مردم، بررسی و 2 مورد نقض حقوق شهروندی اثبات شد.

بیشتر بخوانید:

۴ هزار متر از اراضی ملی شهرستان گلوگاه در استان مازندران رفع تصرف شد

حجت الاسلام والمسلمین اکبری بر نقش مهم و اثر گذار دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در اجرای حقوق شهروندی بویژه توسط ضابطان قضایی تأکید و خاطرنشان کرد: دادستان‌های سراسر استان مازندران ضمن ارائه تعلیمات لازم با نظارت دقیق و مکرر، رعایت حقوق شهروندی توسط ضابطان را رصد و با قانون شکنان برخورد لازم قضایی و قانونی را خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین تاکید کرد:چنانچه برخی از شاکیان حقوق شهروندی مایل باشند درجلسات این هیات شرکت کنند دبیرخانه بررسی مطابق مقررات عمل می کند.

وی درپایان گفت: اشکالات و ایرادات تحت عنوان موارد نقض حقوق شهروندی به مراجع انتظامی،ز ندان و دادگستر ی در قالب نامه ای ابلاغ تا مشمولان آن در انجام وظایف قانونی مطابق بویژه قانون اقدام احترام به آزادی های مشروع وحفظ حقوق شهروندی اقدام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *