در صورت افزایش میزان مصرف گاز، صنایع و نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه خواهند شد/ قطع گاز بیش از ۱۴۴۰ اداره پر مصرف

23:04 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۸۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه رصد پایش مصرف گاز در بخش‌های دولتی، عمومی و تجاری به طور مستمر در حال انجام است، گفت: قطع گاز مشترکین پر مصرف در دستور کار قرار دارد و تا کنون گاز بیش از ۱۴۴۰ اداره پرمصرف قطع شده است.

خبرگزاری میزان_ چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: با توجه به موج جدید سرما و پایداری آن در کشور که با کاهش شدید دمای هوا همراه خواهد بود شاهد این هستیم که در بیشتر نقاط کشور، دمای هوا زیر صفر است و پیش بینی می کنیم که بین یک هفته تا ده روز، پایداری سرما ادامه پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه مصارف خانگی و تجاری گاز به بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده که پیش بینی می کنیم در روزهای آینده با تداوم سرما، این میزان به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب برسد که مجبور هستیم محدودیت های بیشتری را بر صنایع و احتمالا نیروگاه ها اعمال کنیم تا بتوانیم پایداری عرضه گاز را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه پایش مصرف گاز در بخش های دولتی، عمومی و تجاری به طور مستمر در حال انجام است، گفت: به مشترکین پر مصرف و بد مصرف اخطار می دهیم و قطع گاز مشترکین پر مصرف در دستور کار قرار دارد.

چگنی اضافه کرد: تعداد بسیار زیادی از واحدهای پر مصرف شناسایی و گاز آن ها قطع شده است که در این رابطه می توان به اداراتی که به اخطارهای شرکت ملی گاز توجه نکردند و در ساعات غیر اداری سیستم های گرمایشی خود را در سرویس قرار داده بودند اشاره کرد که تا کنون گاز بیش از ۱۴۴۰ اداره پر مصرف قطع شده است.

وی با تاکید بر اینکه با مصرف بهینه گاز، تمام کشور از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گفت: مردم می توانند با اقدامات ساده مانند کاهش دمای بخاری، شوفاژ و پکیج کمک کنند تا مصارف بخش خانگی و تجاری کاهش پیدا کند تا همه بتوانند از این نعمت بزرگ الهی بهره مند شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *