وزیر دفاع اوکراین: کی‌یف ماموریت ناتو را علیه روسیه انجام می‌دهد

9:59 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۵۷۳
وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی گفته است که کشورش ماموریت ناتو را علیه روسیه انجام می‌دهد.

خبرگزاری میزان - «ولادیمیر روگوف»، عضو شورای منطقه‌ای «زاپروژیا»، گفت که صدای انفجارهایی در بخشی از این منطقه که تحت کنترل اوکراین است، شنیده شده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، «روگوف»، می‎گوید که ساکنان محلی حداقل چهار انفجار را گزارش کرده‌اند و آژیرهای حمله هوایی پس از انفجارهای اولیه به صدا درآمدند.

به گفته وی، موج دوم حملاتی وجود داشته است که سایت‌های نظامی و زیرساختی را در زاپروژیا هدف قرار داده است.

در همین حال رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که صدای انفجار در شهر «مرفه» در منطقه «خارکف» اوکراین و همچنین شهر «کراماتورسک» در منطقه دونتسک نیز شنیده شد.

بر اساس داده‌های حمله هوایی وزارت تحول دیجیتال اوکراین، آژیرهای حمله هوایی در اواخر شنبه شب در مناطق «پولتاوا»، «خارکف» و «دنیپروپتروفسک» اوکراین و همچنین بخش‌های تحت کنترل اوکراین در منطقه زاپروژیا به صدا درآمد.  

لهستان تانک‌های لئوپارد را به کی‌یف نخواهد داد

نخست وزیر لهستان، می‎گوید که ورشو قصد ندارد تانک‌های «لئوپارد» را به کی‌یف منتقل کند.

پدافند اوکراین جنگنده خودی را سرنگون کرد

برخی منابع رسانه‌ای در اوکراین گفته‌اند که یک فروند جنگنده اوکراینی در نزدیکی دونتسک به اشتباه توسط آتش پدافند کی‌یف هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

گفته می‌شود که جنگنده سرنگون شده از نوع میگ-29 بوده است.

وزیر دفاع اوکراین: کی‌یف ماموریت ناتو را علیه روسیه انجام می‌دهد

«الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین، گفت که کی‌یف اجازه داده است که ناتو از آن در درگیری گسترده‌تر این ائتلاف علیه مسکو استفاده کند.

این افشاگری در بحبوحه اظهارات مکرر مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه این کشور مبنی بر اینکه ائتلاف غربی در حال به راه انداختن یک جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین است، بیان شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *