رایزنی گروسی با اوکراین و روسیه درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا

11:19 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۴۶۹
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان با روسیه و اوکراین درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا در حال گفت‌وگو است.

خبرگزاری میزان - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که «رافائل گروسی» همچنان با روسیه و اوکراین درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا در حال گفت‌وگو است.

به گزارش «اسپوتنیک»، در پایان ماه دسامبر، یک خط برق پشتیبان به زاپروژیا به دلیل آسیب‌های ناشی از گلوله باران قطع شد.

به گفته آژانس، این نیروگاه همچنان به دریافت برق خارج از محل مورد نیاز برای خنک کردن راکتورها و حفظ سایر عملکردهای مهم ایمنی هسته‌ای از طریق یک خط برق 750 کیلوولت خارجی ادامه می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: مدیرکل آژانس به رایزنی‌های خود با اوکراین و روسیه ادامه می‌دهد تا در اسرع وقت بر سر ایجاد منطقه حفاظتی و ایمنی هسته‌ای در اطراف نیروگاه زاپروژیا توافق و اجرا شود.

روسیه سامانه اس-300 اوکراین را هدف قرار داد

«ایگور کوناشنکوف»، نماینده وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح این کشور پرتابگر و یک ایستگاه راداری سامانه موشکی ضدهوایی اس-300 اوکراین را منهدم کردند.

وی اظهار کرد: یک پرتابگر و یک ایستگاه راداری سامانه موشکی ضدهوایی اس-300 اوکراین در مناطق شهرک‌های «آودیوکا» و «رای-الکساندروکا» در جمهوری دونتسک منهدم شد.

به گفته وی، یگان هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی، نیروهای موشکی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه در یک روز 65 واحد توپخانه را در مواضع کی‌یف و نیروها و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را در 102 منطقه هدف قرار دادند.

رهگیری و انهدام پهپاد اوکراینی در آسمان کریمه

«میخائیل رازوژایف» فرماندار کریمه اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) توسط سامانه‌های پدافند هوایی بر فراز شهر «سواستوپل» در کریمه سرنگون شده است.

«رازوژایف»، گفت: پدافند هوایی یک پهپاد را بر فراز اسکله شمالی سرنگون کرد.

رازوژایف پیشتر اعلام کرده بود دو پهپاد بر فراز دریای سیاه در نزدیکی فرودگاه «بلبک» واقع در مجاورت سواستوپل سرنگون شده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *