۶۳ نقطه محروم استان خراسان جنوبی تحت پوشش طرح خدمات جهادی قضایی قرار گرفتند/ ارائه بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت قضایی رایگان به مردم

11:08 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۴۱۶
در پی اجرای طرح خدمات جهادی قضایی در استان خراسان جنوبی به مردم ۶۳ نقطه محروم در این استان، بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت قضایی رایگان ارائه شد.

خبرگزاری میزان - روز گذشته ۶۳ نقطه محروم استان خراسان جنوبی همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۶۳ سالگی تحت پوشش طرح خدمات جهادی قضایی قرار گرفتند. در این طرح که از  تیر ماه سال جاری آغاز شده است هموطنانمان در مناطق محروم بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت قضایی به صورت رایگان دریافت کردند.

 بنا بر اعلام مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه اجرای طرح خدمات جهادی قضایی از تیرماه سال جاری همزمان با هفته قوه قضاییه آغاز شد.از همان روزهای اول اقدامات فراوانی در این خصوص انجام شد. گذشت از یک زندانی محکوم به قصاص در این طرح جهادی یکی از این اقدامات بود. طرحی که هدفش ارائه خدمات آسان و رایگان به مردم در مناطق محروم کشور است.

در این طرح خدمات قضایی به صورت رایگان در اختیار هموطنانمان قرار می‌گیرد و مناطق محروم کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد‌. روستاهای دورافتاده، مناطق مرزی، مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت و دشوار است جزو این طرح هستند. با تلاش‌های صورت گرفته تا به امروز در بیش از ۱۰۰ نقطه از کشور این طرح اجرایی شده است.

 بنابر این گزارش، سردار سلیمانی در طول عمرش همیشه توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشت. سردار سلیمانی در ۶۳ سالگی به شهادت رسید با همین هدف و همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۶۳ نقطه محروم استان خراسان جنوبی تحت پوشش خدمات جهادی قضایی قرار گرفت. روستاهای حاجی آباد، کلاته، سرند، مصعبی بشکزی، نوکند، نوزاد، براکو چهکندک، همچنین روستاهای شهرستان اسدیه برخی از این مناطق هستند.

پیش از این نیز طرح خدمات جهادی قضایی در مناطق محروم در استان خراسان جنوبی از جمله نهبندان از توابع شهرستان نهبندان، روستای مرزی فندخت و استند از توابع شهرستان زیرکوه، روستای مختاران و نازدشت از توابع شهرستان سربیشه، روستای مرزی و محروم و اهل تسنن نوغاب و آواز از شهرستان درمیان، روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند، منطقه لانو و روستای گلوباغ در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان انجام شده بود.

این طرح تا به امروز علاوه بر در مناطق محروم استان های خراسان جنوبی در سيستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان نیز اجرایی شده است.روستای قلعه نو شهر زهک، روستای دهنو علیخان هیرمند، بخش لادیز میرجاوه، بخش محمدان ایرانشهر و روستای بمباسری دشتیاری از جمله مناطقی در سیستان و بلوچستان بودند که طرح جهادی خدمات قضایی به صورت رایگان در آن‌ها اجرا شد.

مناطق روستایی و محروم نودژ، مردهک، رمشک، اندوهجرد، صوغان، طغر لجرد، حرجند، فیض آباد، گنبکی و نظام شهر استان کرمان نیز در پوشش طرح جهادی قضایی قرار گرفتند.

بیشتر درخواست‌های مطرح شده در خصوص موضوعاتی همچون اطلاع رسانی از روند پرونده در استان های همجوار، ثبت لوایح در خصوص پیگیری پرونده‌های اجرایی و ثبت نام ثنا بود. خدمات در این طرح جهادی به صورت متوالی ادامه می یابد و تمام مناطق محروم کشور را در بر می گیرد. تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت الکترونیک قضایی به مردم این مناطق به صورت رایگان ارائه شده است.

مقصد بعدی طرح خدمات قضایی مناطق محروم استان های ایلام و خوزستان است و به زودی این طرح در این مناطق اجرایی می‌شود.

بیشتربخوانید

 رئیس کل دادگستری بوشهر برای رفع مشکل و صدور اسناد مالکیت زمین‌های شهرستان عسلویه مهلت یک ماهه داد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *