رشد خشونت‌های تسلیحاتی مرگبار در سوئد

8:16 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۵۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های تسلیحاتی مرگبار در سوئد طی سال 2022 به رکوردهای بی‌سابقه‌ای رسیده است

خبرگزاری میزان – اواخر ماه دسامبر گذشته دولت سوئد فاش کرد که تعداد قتل‌های مربوط به سلاح گرم در این کشور در سال 2022 به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش «bigleaguepolitics»، «گونار استرومر»، وزیر دادگستری سوئد گفت: تعداد تیراندازی‌های مرگبار افزایش یافته و در سال جاری به رکورد دیگری رسیده است.

بر اساس گزارش وزیر دادگستری سوئد، در سال 2022 بیش از 60 نفر در حوادث مربوط به سلاح گرم در این کشور کشته شده‌اند.

آمار قتل با سلاح گرم در سال 2022 در سوئد رکورد قبلی 48 نفر در سال پیش از آن را افزایش داد؛ 61 منطقه در سوئد وجود دارد که «توسط پلیس به عنوان مناطق خطر برای افزایش خشونت گروهی فهرست شده‌اند.»

این در حالی است که مقامات سوئد این موضوع را به مهاجران نسبت داده‌اند؛ یکی از مقامات سوئد مدعی است «بیشتر خشونت‌های اسلحه‌ای که در سوئد اتفاق می‌افتد به دلیل جمعیت رو به رشد مهاجران این کشور است.»

 در سال 2020، «متس لوفینگ»، معاون وقت رئیس پلیس سوئد ادعا کرد: 40 قبیله مهاجر به طور فعال در سوئد مرتکب جنایات می‌شوند و ظاهرا آنها مسئول ارتکاب بخش عمده‌ای از افزایش جرایم خشن در این کشور هستند.

علاوه بر این، ارقام دولتی نشان می‌دهد که تقریبا 5 هزار نفر در باندهای خشن در این کشور فعالیت می‌کنند.

مقامات سوئد تاکید کرده‌اند که مسائل فزاینده خشونت با اسلحه در کشور پیامدهای اجتماعی گسترده‌تری دارد.

با توجه به افزایش هشداردهنده جنایات خشونت‌آمیز سوئد، رسانه‌های آلمانی مانند «بیلد»  قبلا آن را به عنوان «خطرناک‌ترین کشور اروپا» طبقه‌بندی کرده‌اند.

در اتحادیه اروپا، به‌طور متوسط از هر یک میلیون، 8 نفر قربانی خشونت‌های مرگبار می‌شوند؛ در سوئد، این رقم در سال 2020، 12 نفر بود.

وقتی صحبت از قربانیان سلاح گرم می‌شود، تفاوت بین اروپا و سوئد حتی بیشتر است؛ گزارش بیلد در سال 2021 نشان داد که رقم مرگ بر اثر خشونت تسلیحاتی در سوئد 4 برابر اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *