ناامنی ناشی از ازدحام جمعیت در زندان‌های سوئد

14:17 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۹۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های سوئد با طیف گسترده ای از بحران‌های درهم تنیده مواجه هستند که ناامنی شدید را در این مراکز سبب می‌شود.

خبرگزاری میزان – بحران ازدحام جمعیت و کمبود کارکنان در زندان‌های سوئد، این مراکز را به اماکنی ناامن تبدیل کرده است.

به گزارش « tfkriminalvard و sverigesradio»، وضعیت زندان‎ها و بازداشتگاه‌های سوئد در سال 2022 را می‌توان با این عبارت توصیف کرد: پر ازدحام.

ازدحام جمعیت در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سوئد که این مراکز را به زانو درآورده، نه تنها مشکلات فیزیکی را برای زندانیان ایجاد کرده، بلکه از نظر امنیتی نیز به عامل خطر تبدیل شده است.

ضریب اشغال در زندان‌های سوئد در بهار سال جاری میلادی 113 درصد اعلام شد.

 یک مقام سوئدی در این باره گفت: کمبود ظرفیت، زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سوئد را با چالشی جدی مواجه کرده است؛ این روند در تمام سال‌های دهه 2000 وجود داشته است.

زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سوئد از سال 2016 شاهد رشد افزایش جمعیت بوده اند؛ دلیل این امر افزایش جرایم جدی در پی افزایش جرایم باندی و قوانین سخت‌گیرانه‌تر، بود؛ در حال حاضر حدود 400 نفر از 5 هزار و 900 زندانی در سوئد از اعضای باندها جنایتکار هستند.

براساس گزارش‌ها، اکنون زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سوئد به محلی برای نگهداری پر ازدحام افرادی با جرایم مختلف تبدیل شده اند که از مشکلات عدیده ای در زمینه بهداشتی و کمبود کارکنان نیز رنج می‌برند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های مبنی بر تهدید و خشونت بین زندانیان و تهدید و خشونت علیه کارکنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سوئد افزایش یافته است.

یک مقام اداره زندان‌های سوئد می‌گوید که امنیت زندانیان و کارکنان زندان‌ها به چالش کشیده شده و این موضوع اولویت دارد؛ ضمن این که ازدحام بیش از حد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سوئد به عنوان یکی از دلایل افزایش تعداد گزارش‌های حوادث در زندان‌ها تلقی می‌شود.

 به گفته وی، سوئد در سال‌های 2023 و 2024 دشواری‌های بیشتری در این زمینه خواهد داشت؛ پیش بینی می‌شود که تعداد زندانیان در سوئد در سال 2023 به حدود 10 هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *