زنان بومی آمریکا هدف آزار و خشونت گسترده

10:23 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۲۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان بومی آمریکا به طور نامتناسبی هدف خشونت قرار می‎گیرند، ناپدید می‌شوند و به قتل می‎رسند.

خبرگزاری میزان - زنان بومی آمریکا به میزان 10 برابر میانگین در برخی از مناطق آمریکا به قتل می‌رسند و یا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند؛ جنایاتی که عمدتا توسط افراد خارج از جامعه بومی آمریکا صورت می‌گیرد.

به گزارش «westportlibrary.libguides»، این جنایات به‌ویژه در مکان‌های دورافتاده که کارگران موقتی در واحدهای مسکونی موقت در نزدیک زمین‌های قبیله‌ای زندگی می‌کنند، محتمل است.

این جنایات با وجود شکاف‌های موجود در روند قضایی راه به جایی نمی‌برند و قربانیان و خانواده‌های آنها را بدون پاسخ می‌گذارد.

زنان بومی به طور هشداردهنده‌ای در برابر حمله آسیب پذیر هستند

افرادی که اقدام به قتل زنان و دختران بومی می‌کنند و یا آنها را می‌‎ربایند، مربوط به گروه خاصی نبوده و مشخصه خاصی ندارند؛ مهاجمان طیف وسیعی از قاچاقچیان جنسی تا قاتلان زنجیره‌ای، متجاوزان و حتی اعضای خانواده را شامل می‌شوند و سناریوی «معمولی» وجود ندارد.

در عوض، هم فعالان بومی و هم پلیس آمریکا به آسیب‌پذیری نظام‌مند زنان و دختران بومی اشاره می‌کنند؛ زنان بومی از جهاتی آسیب‌پذیر هستند که زنان دیگر در آمریکا با آن مواجه نیستند

شرایط اجتماعی-اقتصادی، استعمار و نهادهای نسل‌کشی است که آنها را آسیب‌پذیر کرده است.

فعالان بومی به میراث استعمار برای ایجاد این وضعیت اشاره می‌کنند؛ محرومیت از ثروت، فشار برای قرار دادن مردم بومی در فقر، انزوا، و اقدامات مداوم نسل‌کشی فرهنگی علیه مردم بومی.

اما موضوع به همین موارد محدود نمی‌شود و دامنه بحران برای زنان و دختران بومی در آمریکا بسیار گسترده‌تر است؛ میزان خودکشی و چالش‌های سلامت روان برای آنها بسیار بیشتر است.

احتمال مرگ بومیان بسیار بیشتر از غیر بومیان بر اثر خودکشی است و برخی از جوامع از یک «اپیدمی» خودکشی رنج می‌برند.

در پاسخ به این اپیدمی خشونت، جنبش زنان بومی کشته و مفقود شده (MMIW) سرانجام توجه بسیار مورد نیاز مجریان قانون، قانونگذاران و عموم مردم را هم در آمریکا و هم در کانادا به خود جلب کرد.

نتایج یک نظرسنجی از سوی این جنبش نشان داد که بیش از 84 درصد از زنان بومی آمریکا در طول زندگی خود خشونت را تجربه می‌کنند.

در سال 2018، مؤسسه بهداشت شهری مستقر در سیاتل (UIHI) نظرسنجی مهم خود را تکمیل و 5 هزار و 712 زن و دختر بومی مفقود شده را گزارش کرد که تنها 116 نفر از آنها در پایگاه داده وزارت دادگستری آمریکا ثبت شده بود.

گزارش UIHI با استفاده از داده‌های 71 منطقه شهری، مقیاس عظیم این مشکل را آشکار کرد: هزاران زن بومی که ناشناخته، نادیده گرفته شده و محافظت نشده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *