رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رایزنی‎های سئول و واشنگتن درباره افزایش همکاری‎های هسته‎ای و نظامی

13:04 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۰۵۱
رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت که دولت او در حال مذاکره با آمریکا برای ایفای نقش فعال‌تر در مدیریت تسلیحات هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

خبرگزاری میزان - «یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی، گفت که دولت او در حال مذاکره با آمریکا برای ایفای نقش فعال‌تر در مدیریت تسلیحات هسته‌ای در شبه جزیره کره است که نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی در سیاست چند دهه‌ای در میان متحدان آمریکا برای بازدارندگی از کره شمالی است.

به گزارش «بلومبرگ»، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفته است که سئول و واشنگتن در حال مذاکره درباره تمرین‌های مشترک شامل دارایی‌های هسته‌ای آمریکا به منظور مقابله با برنامه‌های اتمی و موشکی رو به رشد کره شمالی هستند.

«یون» گفت: در حالی که تسلیحات هسته‌ای متعلق به آمریکا است، اشتراک گذاری اطلاعات، برنامه‌ریزی و آموزش باید به طور مشترک انجام شود؛ مواضع آمریکا کاملا مثبت است.

به گفته وی، استراتژی «چتر هسته‌ای» یا «بازدارندگی گسترده» اکنون که کره شمالی سلاح‌های هسته‌ای و طیف وسیعی از موشک‌ها را تولید کرده است، دیگر برای کره جنوبی اطمینان‌بخش نیست.

در ماه سپتامبر، کره جنوبی و آمریکا توافق کردند که در اولین گفت‌وگوهای رسمی خود در مورد بازدارندگی گسترده در حدود چهار سال آینده همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.

بر اساس بیانیه آمریکا، دو طرف توافق کردند که روش‌هایی را برای افزایش آمادگی استراتژیک اتحاد از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات، آموزش و تمرین‌های بهبود یافته، به عنوان تهدیدات هسته‌ای و غیرهسته‌ای، از جمله استفاده بهتر از تمرینات بررسی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *