روند افزایشی آزارهای جنسی در استرالیا

14:31 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۱۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موارد آزار جنسی در استرالیا در سال 2022 به بیشترین میزان خود رسیده است.

خبرگزاری میزان - داده‌های جدید منتشر شده از سوی اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که تعداد تجاوزات جنسی گزارش شده در سراسر این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش «ای‌بی‌سی»، کارشناسان می‌گویند که زنان بیشتری جرایم جنسی علیه خود را گزارش می‌کنند، اما علاوه بر این زمینه‌های ارتکاب این جرایم نیز در حال افزایش است.

اکثر افرادی که جرایم جنسی علیه خود را گزارش می‌کنند زیر 18 سال سن بوده‌اند، که باعث شد درخواست‌ها برای آموزش و خدمات بهتر برای رده‌های سنی جوانان مطرح شود.

در سال 2021، بیش از 31 هزار نفر به عنوان قربانیان آزار جنسی در استرالیا ثبت شدند؛ این افزایش 13 درصدی در یک سال است و تنها دسته جرم عمده‌ای است که افزایش یافته است.

داده‌ها همچنین نشان داد که از هر پنج قربانی که حمله را گزارش می‌کنند، سه نفر در زمان حادثه زیر 18 سال سن داشته‌اند.

به گفته کارشناسان، 87 درصد از افرادی که آزار جنسی را تجربه می‌کنند، هرگز این جنایت را گزارش نمی‌کنند، یعنی رقم واقعی آزارهای جنیس بسیار بالاتر است.

خشونت خانگی به افزایش تجاوزات جنسی کمک می‌کند

داده‌ها نشان می‌دهد که 37 درصد از این حوادث در خانه و در چارچوب روابط بین فردی رخ داده است؛ نهادهای حقوق بشری خواستار آموزش بهتر برای جوانان هستند و تاکید دارند اکثر افرادی که با این نهادها تماس می‌گیرند زیر 25 سال سن دارند.

«هیلی باکسال»، مدیر تحقیقات مؤسسه جرم‌شناسی استرالیا، می‌گوید: جدا از تعداد بیشتری از افراد که تجاوز جنسی را گزارش می‌کنند، این افزایش می‌تواند به این دلیل باشد که زمینه‌های بیشتری برای افراد در زمینه ارتکاب چنین جنایاتی وجود دارد.

کارشناسان بر این عقیده هستند که برخی از اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های اجتماعی یکی از عوامل افزایش این جرایم در استرالیا به شمار می‌روند.

همچنین داده‌های منتشر شده نشان می‎دهد که خشونت‌های خانگی یکی از دلایل اصلی افزایش آزار جنسی در استرالیا به شمار می‌رود و بسیاری از قربانیان از سوی شریک زندگی خود و یا نزدیکان هدف آزار و خشونت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *