سیاست‌های مهاجرتی استرالیا علیه پناهجویان

9:27 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۰۱۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های مهاجرتی استرالیا محدودیت‌های بسیاری را برای پناهجویان در این کشور به همراه دارد.

خبرگزاری میزان – یک پناهجوی افغانستانی که از سال 2013 از سوی استرالیا در نائورو نگهداری می‌شود، از پیوستن مجدد به خانواده خود - که سال گذشته از کابل به ملبورن وارد شدند - با وجود نیاز به انتقال او برای معالجه فوری پزشکی جلوگیری شده است.

به گزارش «گاردین»، خانواده این پناهجوی افغانستانی سال گذشته و پس از خروج ناتو از افغانستان، وارد استرالیا شده‌اند اما دولت استرالیا همچنان اجازه بازگشت وی را از «نائورو» نمی‌دهد.

دولت استرالیا اصرار دارد پناهندگانی که با قایق و به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده‌ و به نائورو منتقل شده‌اند، هرگز نمی‎توانند اجازه اسکان مجدد در استرالیا را داشته باشند.

این پناهجوی افغانستانی به یک عمل جراحی فوری نیاز دارد که پزشکان نائورو قادر به انجام آن نیستند و با این وجود دولت استرالیا اجازه انجام این عمل جراجی را در خاک خود نمی‌دهد.

این پناهجوی افغانستانی می‌گوید: من هیچ امیدی ندارم، نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است برای من بیفتد، اما نمی‌توانم از این وضعیت جان سالم به در ببرم.

پرونده او تنها یکی از موارد بسیاری در میان جمعیت پناهنده و پناهجوی باقی مانده در نائورو است که انتقال پزشکی آنها به استرالیا مجاز نیست.

یکی از پناهجویان می‌گوید که او با قایق وارد استرالیا شده و در آگوست 2013 در جزیره «کریسمس» فرود آمد، اما او هرگز موفق به ورود مجدد به استرالیا حتی برای مراقبت‌های پزشکی نشده است.

برخی از افراد ممکن است هرگز پس از آنچه در فرآیند بازداشت در خارج از این کشور متحمل شده‌اند، بهبود نیابند.

یکی دیگر از پناهجویان می‌گوید: این تنها من نیستم، بسیاری از افراد اینجا مانده‌اند؛ از نظر روحی و جسمی ما خوب نیستیم. نمی‌دانیم چه بر سرمان خواهد آمد؛ ما احساس ظلم می‌کنیم؛ ما احساس ترس می‌کنیم.

این موارد تنها گوشه‌ای از اقدامات محدود کننده دولت استرالیا علیه پناهجویانی است که وارد این کشور شده و سپس به اجبار به اردوگاه‌های پناهجویان در مناطقی مانند نائورو منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *