بیانیه وزارت امور خارجه در سومین سالگرد ترور سردار شهید قاسم سلیمانی

11:00 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۷۰۹
وزارت خارجه به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی بیانیه ای منتشر کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت امور خارجه ایران در سومین سالگرد ترور قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیانیه ای منتشر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، قهرمان بين‌المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی، یاد و نام بلند این شهید گرانقدر که وجود خويش را صرف خدمت خالصانه به ملت ایران، اسلام و صلح و امنیت منطقه ای و جهانی کرد، ارج می‌نهد.

سردار شهید سلیمانی در چارچوب سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی، در بهترین تراز، ایفای نقش کرد و اقدامات موثری در مقابله با تروریسم بين‌المللی و گروه‌های تروریستی در منطقه انجام داد؛ از همین رو این شهید جاودان لقب پرافتخار جان فدا، قهرمان بين‌المللی مقابله با تروریسم و سردار صلح را به خود اختصاص داد.

دولت آمریکا با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است، مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ‌ترین‌ مقامات جمهوری اسلامی ایران آن‌هم در خاک کشور میزبان عراق و در حین ماموریتی رسمی کرد.

بی تردید اقدام جنايتكارانه‌ آمريكا در به شهادت رساندن سردار سليمانی، مصداق «اقدام تروريستی» است كه به نحوی سازمان‌يافته‌ توسط این کشور طراحی و عملياتی شده است.

رژیم آمريكا، بر مبنای موازين حقوقی و بين‌المللی در قبال این جنایت مسئوليت قطعی بين‌المللی داشته و در همین چارچوب، كليه عاملان، آمران، مباشران و مسببان اين جنايت تروريستی دارای مسئوليت بوده و برهمین اساس وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌ها و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و براساس اصل حقوقی مقابله با بی كيفرمانی جنایتکاران، مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آن‌ها در پیشگاه عدالت را دنبال کرده است.

در همین راستا، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، توسط وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، ابعاد حقوقی این پرونده را بررسی و پیگیری کرده و اقدامات متعددی را با هدف دنبال نمودن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بين‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین المللی دولت آمریکا انجام و تا نیل به نتیجه نهایی در این مسیر با جدیت تمام پیش خواهد رفت.

در پیگیری اقدام تروریستی آمریکا، فعاليت کمیته مشترک قضايی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نيز ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بين‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایرانی وارد نمی‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر یاد و خاطره همه شهدا، به ویژه شهدای جهاد علیه تروریسم و افراطی گری و در راس آن‌ها سردار قاسم سليمانی، ابو مهدی المهندس و همراهان شهید آنان را گرامی می‌دارد و به ارواح بلند آن‌ها ادای احترام می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *