مسجدی: سردار سلیمانی الگوی مبارزه با تروریست‌ها در منطقه بود

15:13 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۳۷۸
سفیر پیشین ایران در عراق گفت که سردار سلیمانی نماد و الگوی مبارزه با تروریست‌ها در منطقه بود.

خبرگزاری میزان – ایرج مسجدی، سفیر پیشین ایران در عراق در میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا در مورد جنایت آمریکا مبنی بر به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نماد و الگوی مبارزه با تروریسم در منطقه بود.

وی اظهار کرد: از آن جا که رژیم صهیونیستی تاکنون بارها دست به جنایت علیه فرماندهان مقاومت زده و آن‌ها را به شهادت رسانده بودند، ما پیش بینی جنایت‌های دیگر را از آن‌ها داشتیم؛ زیرا آن‌ها جنایت‌های خود را اعلام می‌کردند و چهره تروریستی این رژیم برای همه روشن بود.

وی افزود: اما این که دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور این کشور اقدام جنایتکارانه ترور سردار سلیمانی را انجام داده و مسئولیت آن را بپذیرد، سبب شد تا این جنایت در تاریخ ثبت شود؛ این پرونده باید از جهات سیاسی، حقوقی و قضایی مورد پیگیری قرار بگیرد تا آن‌ها را بابت این جنایت پاسخگو کند.

سفیر پیشین ایران در عراق در بخشی دیگر اظهار کرد: سردار سلیمانی نماد و الگوی مبارزه با تروریست‌ها در منطقه بود؛ مردم، مسئولین، دولتمردان و فرماندهان نظامی عراقی همگی سردار سلیمانی را به عنوان فردی می‌شناسند که برای جنگ با تروریسم به این کشور آمد.

مسجدی افزود: آمریکا برای ترور چنین فردی و جنایتی که مرتکب شد، چه جوابی دارد؛ به اعتقاد من ما باید این پرونده را در جهات مختلف دنبال کنیم و دست از خون شهید عزیزمان و ابومهدی المهندس نکشیم.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها منابعی را در سوریه، لبنان و عراق داشتند که با کمک آن‌ها توانستند دست به این جنایت بزنند؛ حتما باید دادگاهی صالحه با اسناد و مدارک به این موضوع رسیدگی کند؛ رسیدگی قضایی برای شناسایی و طرح اتهام افراد دخیل در این جنایت باید انجام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *