رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر کار: انتخاب کالا در طرح کالابرگ یا دریافت یارانه نقدی اختیاری است

12:22 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۷۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه 11 قلم کالا برای اجرای طرح کالابرگ آماده شده است، گفت: امکان انتخاب کالا و یا دریافت یارانه نقدی برای مردم فراهم شده است.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با اجرای طرح کالابرگ گفت: وزارت تعاون با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت سامانه‌ای برای اجرای طرح کالابرگ طراحی کرده است که در چند شهرستان هرمزگان آزمایشی اجرا شدند.

وی اعلام کرد: اکنون این آمادگی وجود دارد تا در گستره استان هرمزگان این طرح به صورت اختیاری انجام شود؛ یعنی مردم می‌توانند یارانه نقدی بگیرند یا کالا خرید کنند.

مرتضوی در پایان تصریح کرد: حدود ۱۱ قلم کالا پیش‌بینی شده است که انتخاب این کالاها هم اختیاری است. یعنی یک فرد می‌تواند با تمام یارانه‌اش برنج یا کالاهای پروتئینی بخرد.

تعیین دستمزد کارگران در جلسه آینده شورای کار

وی همچنین اعلام کرد: واریز حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی به همراه یک ماه معوقه افزایش سایر سطوح، از دیگر اقداماتی بود که توسط در وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی انجام شد.

وزیر کار گفت: برای تعیین حداقل دستمزد و حقوق کارگران، قرار بر این شده است که در جلسه آتی شورای کار نسبت به انتخاب کمیسیون تخصصی برای بررسی شرایط و موازین قانونی این موضوع، اتخاذ تصمیم شود.

جاماندگان یارانه به سایت سامانه هدفمندی‌یارانه‌ها مراجعه کنند

صولتی همچنین در رابطه با پرداخت یارانه به جاماندگان تصریح کرد: افرادی که تحت هر شرایطی یارانه خود را دریافت نکرده‌اند و استحقاق دریافت یارانه هستند و یا در زمان مقرر ثبت نام نکرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این سامانه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *