رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وعده وزیر کار: ایجاد یک میلیون شغل در سال

9:38 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۰۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وضعیت ایجاد اشتغال در کشور مطلوب است، گفت: قطعا به سالی یک میلیون اشتغال خواهیم رسید.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور در برنامه صف اول در رابطه با وضعیت اشتغال در کشور گفت: در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و معدن و نهادهایی حمایتی ، کمیته حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها اشتغال مطلوبی داشته‌ایم و قطعا به سالی یک میلیون اشتغال خواهیم رسید.

کاهش چشمگیر فرآیند صدور مجوز کسب و کارهای خانگی

وی همچنین با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای کسب‌وکار خرد و خانگی تصریح کرد: تسریع در روند صدور این مجوزها تقریبا از میانگین 45 روز به 10 روز کاهش پیدا کرده است.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی صد در صد اختیاری است

مرتضوی همچنین اعلام کرد: سامانه ملی اعتبار یا کالابرگ الکترونیک به صورت صد در صد اختیاری است. چند مدت زودتر از واریز یارانه، اعتبار در کیف پول کارت اشخاص تعبیه می‌شود چنانچه تمایل داشته باشند از بین ۱۱ قلم کالا، کالای مورد نظر را خرید می‌کنند در غیر این صورت در زمان مقرر واریز یارانه هم‌زمان با سراسر کشور، مبلغ یارانه به‌حساب واریز و قابل برداشت است.

وزیر رفاه با اعلام اینکه محدودیتی در خرید کالاها وجود ندارد، بیان کرد: خانواده‌ها بر اساس فراخور نیاز و بر اساس اعتبار خود می‌توانند خرید کنند ضمن اینکه اجباری به خرید کالا نداریم و خرید به صورت اختیاری است.

افزایش سه میلیون واحدی تولید آنتی‌بیوتیک در بازه زمانی ۴۵ روزه

وی در رابطه با وضعیت تولید آنتی‌بیوتیک در کشور، گفت: برای کمبود آنتی بیوتیک‌ها اقداماتی انجام دادیم که میزان تولید ما در بازه ۴۵ روزه سه میلیون واحد افزایش داشته است.

مرتضوی با اعلام ایجاد خط جدید در تولید سرم، اظهار کرد: در ماه‌های آینده از تولید روزانه سه میلیون واحد سرم به شش میلیون خواهیم رسید و امکان صادرات نیز خواهیم داشت.

پرداخت ۸۰ همت از مطالبات صندوق‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر کار همچنین اعلام کرد: حدود ۵۰۰ همت از مطالبات صندوق‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از گذشته به جا مانده است که در دولت سیزدهم ۸۰ همت آن پرداخت و در مدت اخیر نیز ۹۰ همت از سهام شرکت نفت شازند اراک به وزارت داده شده است.

مرتضوی بیان کرد: پیش بینی شده تا در سال ۱۴۰۲ نیز بخشی از مطالبات پرداخته شود.

سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبری

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: وزارت کار ۵ لایحه و برنامه تهیه کرده است که ناظر بر ۶ اصل از قانون اساسی ازجمله اصلاح نظام تنظیم‌گری صندوق‌ها، لایحه سیاست‌های حمایتی، تکمیل سامانه رفاه ایرانیان، پیوست تامین اجتماعی در تمام نهادها و اصلاح سیاست‌های حوزه‌های امدادی و آسیب‌های اجتماعی ازجمله اقداماتی است که در راستای سیاست‌های تامین اجتماعی صورت گرفته است.

وزیر رفاه، اعلام کرد: نگرش ساختاری و راهبردی ما به سمت اجرای سیاست‌های ابلاغی و عدالت در خدمات‌رسانی، ایجاد بستر اشتغال و درمان است که بخشی از لایحه‌ها و آیین‌نامه‌ها تنظیم و تقدیم دولت و مجلس شده است.

وظایف دستگاه‌ها در اجرای قانون جوانی جمعیت

مرتضوی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت برای دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است، گفت: شرح وظایفی مشخص شده است ما در وزاتخانه کار، ستادی تحت عنوان جوانی جمعیت راه‌اندازی شده است که بر این اساس تمامی مادران شاغل دارای سه فرزند در روستاها و مناطق عشایری بیمه شوند.

وزیر کار افزود: همچنین فرزندان را تا پنج سالگی با پرداخت هزینه از سوی دولت تحت پوشش قرار می‌دهیم تا از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند. ضمن اینکه بخشی از قوانین در رابطه با کاهش مدت خدمت سربازی به ازای هر فرزند، تامین سبد غذایی برای مناطق محروم، نقل و انتقال زوج‌های جوان در محل کار و مسکن است که در این زمینه توافقنامه‌هایی با نهادهای مربوطه انجام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه قوانین جمعیت جوانی بسیار وسیع است که باید تلاش مستمر و پیگیری شود تا با تامین منابع و همکاری نهادهای مختلف به این قانون جامعه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اشتغال شغل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *