رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در هرمزگان

11:35 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۹۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با توزیع کالابرگ یارانه‌ای گفت: از روز گذشته اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد و در صورت استقبال مردم، با سرعت به کل کشور تعمیم خواهیم داد.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با توزیع کالابرگ یارانه‌ای گفت: دولت موظف بود ما به ازای حذف ارز یارانه‌ای، کالابرگ الکترونیکی با پایه قیمت شهریور ۱۴۰۰ توزیع کنیم.

وی اعلام کرد: اکنون بستر این کار فراهم شد و از دیروز به صورت آزمایشی در استان هرمزگان عملیات اجرایی این طرح آغاز شد. ما در حال ارزیابی این طرح هستیم و در صورت استقبال مردم در مرحله بعد استان‌های بعدی را به نوبت شروع می‌کنیم و امیدوار هستیم که بتوانیم تا انتهای امسال کل کشور را پوشش دهیم.

مرتضوی با بیان اینکه ۱۰ قلم مواد غذایی (مرغ، برنج، روغن، لبنیات و…) که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، در این سبد تعریف شده است تصریح کرد: پایه‌ قیمت‌گذاری شهریور ۱۴۰۰ است. اما انتخاب یارانه نقدی و کالابرگ اختیاری است.

وی همچنین بیان کرد: سامانه‌ای تعریف شده است که مردم می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و با کد دستوری #28*877* میزان اعتبار خودشان را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند خرید کنند.

وزیر کار اعلام کرد: انتخاب کالا در این مرحله کاملاً اختیاری است یعنی یک نفر می‌تواند اگر نیاز به خرید برنج داشت می‌تواند برنج خریداری کند یعنی کل مبلغ اعتباری‌ اختصاص‌یافته را در این مرحله مقدماتی می‌تواند یک قلم کالا خریداری کنند.

وی با بیان اینکه امکان اعتراض برای افرادی که مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، وجود دارد گفت: معترضان که استحقاق داشته باشد حتما در لیست مشمولان قرار خواهند گرفت. روزانه پرونده افرادی که به صورت حضوری مراجعه می‌کنند مجدداً توسط همکاران ما بررسی می‌شود.

مرتضوی اعلام کرد: در بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان ۸۰ درصد افزایش خدمات داشته‌ایم. بازنشستگانی که بیمه تکمیلی دارند اگر به سایر درمانگاه‌‎ها و بیمارستان‌ها هم مراجعه کنند هزینه‌ای نخواهند داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *