رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اقدامات یکجانبه آمریکا عامل ایجاد بحران‌های انسانی در جهان

12:41 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۵۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت حقوق بشری آمریکا به گونه‌ای است که این کشور اجازه اظهار نظر درباره برخی موضوعات را در سطح جهان ندارد.

خبرگزاری میزان – وضعیت حقوق بشر در آمریکا، که سوابق بدنامی دارد، در سال‌های اخیر بدتر شده است؛ دستکاری سیاسی منجر به افزایش شدید مرگ و میر ناشی از کرونا شد؛  تلفات تیراندازی به رکورد جدیدی رسید؛ دموکراسی جعلی حقوق سیاسی مردم را پایمال کرد؛ اجرای خشونت‎آمیز قانون زندگی را برای مهاجران و پناهندگان سخت‎تر کرد؛ تبعیض علیه گروه‌های اقلیت قومی به ویژه آسیایی‌ها تشدید شد

به گزارش «چاینا دیلی»، در این میان، شد.

اپیدمی خاموش کشتار زنان در آمریکا

قتل زنان شدیدترین شکل خشونت مبتنی بر جنسیت است؛ از تمام موارد قتل زنان کشورهای ثروتمند، 70 درصد آن در آمریکا صورت می‌‎گیرد.

یک نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو» نشان داد که بیش از نیمی از مردان آمریکایی فکر می‌کنند، تبعیض جنسی پایان یافته اما با این وجود شواهد بر خلاف این است زیرا از هر 4 زن آمریکایی، یک نفر خشونت فیزیکی شدید توسط شریک زندگی خود را تجربه کرده است.

برآورد می‌شود که 40 درصد از زنان در آمریکا با خشونت جنسی مواجه شده‌اند و 20 درصد در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند؛ با این حال، این تخمین‌ها احتمالا بسیار پایینتر از آمار واقعی هستند.

تفکر خشونت‌آمیز ریشه‌دار زندگی را تهدید می‌کند

آمریکا همواره یکی از بالاترین نرخ‌های جنایات خشونت‌آمیز را در جهان داشته است؛ اقدامات کنترل اسلحه راکد بوده و خشونت با اسلحه بسیار زیاد است؛ پلیس در اجرای قانون تبعیض‌آمیز عمل می‌کند و مردم بی‌گناه را به قتل می‎رساند و باعث خشم عمومی می‌شود.

افسران مجری قانون با مصونیت از مجازات مرتکب جنایت می‌شوند و بی‌عدالتی قضایی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است؛ موارد نادرست و ناعادلانه بدون اصلاح و جبران موثر همچنان وجود دارد؛ زندانیان در زندان مورد آزار قرار می‌گیرند و خشونت خانگی و همچنین خشونت جوانان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ مردم آمریکا در ترس از کمبود امنیت زندگی می کنند.

بازی با دموکراسی جعلی حقوق سیاسی را زیر پا می گذارد

کمک‌های سیاسی باعث انتقال منافع پس از انتخابات می‌شود، دو قطبی‌سازی سیاسی تضاد و تفرقه را در جامعه آمریکا تشدید می‌کند و قوانین و مقررات محدودکننده صلاحیت رای دادن به ابزار احزاب برای سرکوب افکار عمومی تبدیل شده‌اند.

 عملکرد سیستم سیاسی آمریکا در حال دور شدن از خواست عمومی و مطالبات اجتماعی است، حق اکثریت مردم برای مشارکت در سیاست اساسا محروم است و اعتماد بین‌المللی به سیستم این کشور همچنان رو به افول است.

ایجاد یک بحران مهاجران علیه بشریت

دولت آمریکا اغلب با استفاده ابزاری از «حقوق بشر» در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله کرده است؛ با این حال، سیاست جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان جان، حیثیت، آزادی و سایر حقوق بشر مهاجران را به شدت به خطر انداخته است.

 بحران مهاجران و پناهندگان حتی به عنوان ابزاری برای حملات و درگیری‌های سیاسی آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است؛ تغییر مداوم سیاست‌های دولت آمریکا و خشونت پلیس بر رنج مهاجرانی که قبلا تحت بازداشت طولانی مدت، شکنجه بی‌رحمانه، کار اجباری و بسیاری از رفتارهای غیرانسانی دیگر بوده‌اند، می‌افزاید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *