افشای آزار جنسی گسترده در شرکت آمریکایی «نایک»

9:37 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۰۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایات کارکنان شرکت آمریکایی نایک حاکی از فراگیر بودن آزار جنسی علیه زنان در این شرکت است.

خبرگزاری میزان – نظرسنجی‌های انجام شده در شرکت آمریکایی «نایک» حاکی از آزار جنسی گسترده در این شرکت است.

به گزارش « thequint»، چرا «نایک» در فهرست اخبار قرار گرفته است؟ شکایت آزار جنسی و تبعیض جنسیتی علیه «نایک» بیش از 5 هزار صفحه سوابق را برای این شرکت ایجاد کرده است.

از جمله این سوابق، نظرسنجی از کارمندان زن در این شرکت است که روایت‌های تکان‌دهنده‌ای را درباره وضعیت آن ارائه می‎‌دهد.

افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، نگرش‌ها و رفتارهای جنسیتی  و آزار جنسی در این شرکت فعال در زمینه لباس ورزشی و همچنین قلدری برخی از کارکنان آن را مطرح کرده‌اند.

برخی از زنانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند درباره تجربه آزار جنسی خود سخن گفته‎اند.

آنها می‌گویند که به دلیل ترس از مسائل مختلف از جمله انتقام توسط عاملان جرایم جنسی، تجربه آزار جنسی خود را گزارش نمی‎‌کنند.

اما در مورد این شرکت چه موضوعی مطرح شده است؟ این اسناد، که به سال 2018 بازمی‌گردد، جزئیاتی را نشان می‌دهد که چگونه کارمندان زن در این شرکت نگران بودند که مدیریت «نایک» به نگرانی‌های آنها رسیدگی نکند.

نظرسنجی دیگری از سوی «بیزنس اینسایدر»، از کارکنان زن این شرکت انجام شده که در آن یکی از زنان درباره آزارهای جنسی از سوی همکاران خود شکایت کرده‌اند.

یکی از شرکت کنندگان در نظرسنجی «بیزنس اینسایدر» می‎‌گوید که آزار جنسی در  رده مدیران این شرکت وجود دارد و مورادی از این امر مشاهده شده است.

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، نظرسنجی‌ها محیطی را توصیف می‌کنند که در آن زن‌ها احساس می‌کردند که با آنها پست‌تر و تحقیرآمیزتر رفتار می‌شود.

در این دادخواست آمده که چندین زن در این شرکت نظرسنجی‌های ناشناس را منتشر کردند و در مورد آزار جنسی و تبعیض جنسیتی سوال کردند.

یکی دیگر از کارکنان شاغل در «نایک» می‎نویسد: زنان در این شرکت قدرت بسیار کمی برای تغییر فرهنگ و محیطی که به زنان بی‌احترامی می‌کند، دارند.

شرکت «نایک» تاکنون به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *