نژادپرستی و تعصب علیه اقلیت‌ها در آمریکا

8:15 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۴۳۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی و تبعیض در جامعه آمریکا اقلیت‌های بسیاری را در این کشور هدف قرار داده است.

خبرگزاری میزان – در اوایل ماه دسامبر، سنای آمریکا یک قطعنامه دو حزبی را تصویب کرد که «میراث آمریکایی‌های رومی را جشن می‎گیرد» و تاریخ، فرهنگ و مشارکت رومانی‌ها در پیشرفت این کشور را گرامی می‌دارد.

به گزارش «الجزیره»، تصویب این قطعنامه حاصل سال‌ها فعالیت و لابی توسط مردم رومی و متحدان آنها، گامی مهم رو به جلو در مبارزه طولانی برای به رسمیت شناختن و احترام رسمی تاریخ و میراث رومانی در آمریکا به شمار می‌رود.

اقلیت‌‎های رومانی که در آمریکا زندگی کرده‌اند، عواقب مضر تعصبات مردم آمریکا در مورد مردم، تاریخ و فرهنگ رومی‌ها را تجربه کرده و شاهد آن بوده‌اند.

افراد از گروه‌های اقلیتی و نژادی که در این کشور سال‌ها زندگی کرده‌اند به وضوح نژادپرستی را علیه خود در تمامی سطوح جامعه آمریکا حس کرده‌اند.

این تعبیر نادرست و مداوم بر واقعیت‌های روزمره آمریکایی‌های رومی تأثیر می‌گذارد؛ یکی از رومی‌ها که برای مطالعه و تحقیق با او مصاحبه شده، می‌گوید که نژادپرستی علیه آنها در جامعه آمریکا نسبت به گذشته بسیار بدتر شده است؛ آنها می‎گویند که بسیاری از کودکان رومی به دلیل قلدری علیه قومیت خود مدرسه را رها کردند.

رومی‌ها توضیح دادند که چنین حوادثی باعث شده است آنها به فرزندان خود توصیه کنند که هویت قومی خود را پنهان کنند و هرگونه تعصب ضد رومی را که در سکوت با آن مواجه می‌شوند تحمل کنند.

البته، تبعیض علیه اقلیت‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و مدارس به خوبی به تصویر کشیده نشده است و رسانه‌ها نیز به خوبی به این موضوع نپرداخته و درباره آن سکوت کرده‌اند.

برنامه‌های تلویزیونی استثمارگرانه امروزی به سادگی تعصبات ریشه‌دار را تقویت می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بسیار بیشتر از قبل گسترش یابند.

چندین دهه پیش، در تغییر نظرسنجی‌های وضعیت اجتماعی در سال‌های 1964 و 1989، بزرگسالان رومی را به‌عنوان پایین‌ترین «وضعیت اجتماعی» رتبه‌بندی کردند.

در واقع، آنها مردم رومانی را همراه با مردم مکزیکی و پورتوریکویی، کمتر از یک گروه قومی ابداع شده، رتبه‌بندی کردند.

تعصبات فرهنگی و نژادی علیه مردم رومانی، اقدامات تبعیض‌آمیز شدیدا مضر مانند پیگیری‌های نژادی، بی‌توجهی نهادی و بی‌احترامی به اعضای جوامع را توجیه و تقویت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *