رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکست آمریکا در رعایت حقوق اولیه مهاجران

8:47 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۲۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت زنان مهاجر در بازداشتگاه‌های مهاجرتی در آمریکا نشان دهنده نقض حقوق اولیه بشری این افراد است.

خبرگزاری میزان – شکست آمریکا در عمل به وعده‌های خود مبنی بر حفاظت از زنان مهاجر در بازداشتگاه‌ها سبب شده تا درخواست‌ها برای بررسی و تحقیق در این مورد افزایش پیدا کند.

به گزارش «گاردین»، اخیرا گزارش‌های متعددی درباره اقدامات پزشکی ناخواسته روی زنان مهاجر در بازداشتگاه مهاجران در ایالت «جورجیا» آمریکا منتشر شد.

براساس گزارش‌های مذکور، زنان مهاجر ناخواسته تحت اعمال جراحی‌های زنانه «بیش از حد، تهاجمی و غیر ضروری» قرار می‌گیرند؛ گزارش‌ها درباره بازداشتگاه‌های این ایالت نخستین بار از طریق یک پرستار افشا شد.

کمیته فرعی دائمی دو حزبی تحقیقات سنا (PSI) یافته‌های خود را در مورد شرایط و اقدامات انجام شده در بازداشتگاه‌های ایالت «جورجیا» آمریکا اعلام کرد.

براساس گزارش مذکور، درمان ضعیف از جمله جراحی‌های زنانه که «بیش از حد، تهاجمی و اغلب غیرضروری» بودند، در بازداشتگاه‌های مهاجرتی «جورجیا» به وفور رخ می‌دهند.

تهیه کنندگان این گزارش،  درمان و روش‌های پزشکی غیرضروری و گاه بدون توافق را که در تحقیقات 18 ماهه فاش شده، «کابوس‌آمیز و شرم‌آور» خوانده و اعلام کردند که این یک یافته فوق‌العاده نگران‌کننده و نشان‌دهنده شکست فاجعه‌بار دولت فدرال در رعایت حقوق اولیه بشر است.

 درمان‌های انجام شده در بازداشتگاه‌های مهاجرتی «جورجیا» شامل لاپاراسکوپی برای برداشتن ضایعات، تزریق هورمونی ضد بارداری و عقیم سازی اجباری بوده است.

جمعی از زنان مهاجر بازداشت شده سابق در یکی از مراکز فوق از پزشک بازداشتگاه به دلیل بدرفتاری پزشکی شکایت کرده و خواستار غرامت 5 میلیون دلاری هستند؛ پرونده قضایی مذکور در جریان است.

یکی از این زنان توضیح داد که زمانی که به دنبال مراقبت‌های پس از زایمان بود، به وی دستبند زده و داروی ضد بارداری و هورمونی را به زور به او خوراندند.

زنان دیگر نیز گفتند که پزشکان بدون توجه به توضیحات آن‌ها، برای عمل و اقدامات جراحی آماده می‌شدند.  

عمل عقیم سازی نیز به کرات در شکایت‌های این زنان آمده است؛ جالب تر آن که یکی از پزشکان این ماجرا بارها در سال‌های اخیر با شکایت‌های مشابه مواجه شدند اما با پرداخت غرامت از پرونده قضایی نجات یافتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *