یک گروه حقوق بشری: کمتر از یک درصد شکایت فلسطینیان علیه نظامیان صهیونیست به نتیجه می‎رسد

9:05 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۹۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گروه حقوق بشری در اراضی اشغالی می‌گوید که رژیم صهیونیستی جنایت‌های نظامیان این رژیم علیه فلسطینیان را پاک می‌کند.

خبرگزاری میزان - گزارش گروه حقوق بشری «یش دین»، نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی جنایت‌های نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان را نادیده گرفته و پاک می‌کند.

به گزارش «میدل ایست آی»، براساس گزارش گروه حقوق بشری مذکور، کمتر از یک درصد از سربازان صهیونیست متهم به آسیب رساندن به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه، تاکنون متهم به جنایت شده اند.

این گروه حقوق بشری اعلام کرد: داده‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رویکردی کاملا بی‌اعتنا به زندگی فلسطینی‌ها دارد و استفاده مداوم از سیاست مرگبار تیراندازی غیرقابل توجیه را که منجر به گرفتن جان شمار زیادی از فلسطینیان شده، تشویق می‌کند.

گزارش مذکور در حالی منتشر می‌شود که اوج‌گیری خشونت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی و همچنین احیای مقاومت فلسطینی‌ها منجر به ثبت یکی از مرگبارترین سال‌ها برای فلسطینی‌ها از 2005 تاکنون شده است.

از ژانویه سال جاری، تعداد فلسطینی‌هایی که توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند، به 218 نفر رسیده است که 52 نفر در نوار غزه و 166 نفر در کرانه باختری رود اردن هستند.

در همین بازه زمانی، 29 صهیونیست توسط فلسطینی‌ها به هلاکت رسیدند که بالاترین تعداد از سال 2008 است.

این گزارش که از داده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به‌دست‌آمده توسط «یش دین» جمع‌آوری شده است و نشان می‌دهد که بین سال‌های 2017 تا 2021، ارتش رژیم صهیونیستی هزار و 260 مورد ادعای تجاوز نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینیان را دریافت کرده است.

 این داده ها شامل 409 مورد شهادت فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست بود.

براساس این گزارش، مقامات مجری قانون نظامی صهیونیست به طور سیستماتیک از تحقیق و تعقیب سربازانی که به فلسطینیان آسیب می‌رسانند، اجتناب می‌کنند؛ با این کار، ارتش از انجام وظیفه خود برای محافظت از ساکنان فلسطینی در برابر تجاوزاتی که توسط سربازان و فرماندهان صهیونیستی تحت حمایت اشغالگری مستمر رژیم صهیونیستی و به عنوان یک نتیجه اجتناب ناپذیر آن مرتکب می‌شوند، کوتاهی می‌کند.

در بخشی دیگر از گزارش یش دین آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی تنها 248 تحقیق جنایی در مورد سوءرفتار احتمالی سربازان صهیونیستی را آغاز کرد که حدود 20 درصد از کل پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد؛ از تحقیقات آغاز شده، 117 مورد مربوط به هدف قرار دادن فلسطینی‌ها توسط سربازان صهیونیست است.

این گزارش می‌افزاید: تعداد کیفرخواست‌هایی که علیه سربازان صهیونیست متهم تنظیم شده اند، ناچیز است؛ تنها 11 پرونده در طول پنج سال منجر به کیفرخواست شد و تنها سه مورد مربوط به حوادثی منجر به شهادت فلسطینیان بود.

گروه حقوق بشری مذکور تاکید کرد: حتی در موارد نادری که سربازان صهیونیست به جرم ارتکاب جرایم علیه فلسطینی‌ها محکوم می‌شوند، دادگاه‌های نظامی احکام بسیار ملایمی صادر می‌کنند؛ اغلب، سربازانی که به خاطر قتل فلسطینیان تحت تعقیب قرار می‌گرفتند، فقط به خدمات عمومی نظامی و برای مدت کوتاه محکوم می‌شدند.

گزارش مذکور می‎افزاید: کیفرخواست‌هایی که تنظیم شده‌اند به نفع عدالت نبوده، بلکه به منظور سفید کردن جنایات ارتش رژیم صهیونیستی و اجازه دادن به ارتش برای حفظ توهم اعمال قدرت در چارچوب یک سیستم قانونمند است.

این گزارش یادآوری کرد: بسیاری از قربانیان فلسطینی به طرح شکایت از ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان نهاد ظالمی که برای خدمت به ساکنان فلسطینی طراحی نشده و به آن‌ها کمکی برای حفظ حقوقشان نمی‎کند، علاقه یا اعتماد کمی دارند؛ ضمن این که فلسطینی‌ها از تلافی ارتش رژیم صهیونیستی در صورت طرح شکایت‌هایی که می‌تواند شامل رد شدن مجوز کار یا جلب خشونت بیشتر باشد، بیم دارند.

گروه «یش دین» دریافت که اگر فلسطینی‌ها در نهایت شکایت کنند، سیستم اغلب غیرقابل دسترسی است و شکایات با تاخیر زیادی منتقل می‌شوند؛ در عین حال، کابینه راست افراطی آتی رژیم صهیونیستی می‌تواند انجام تحقیقات را دشوارتر کند.

مقام‎های «یش دین» در گفت‌وگو با «میدل ایست آی»، اعلام کردند: ما تقریبا مطمئن هستیم که کابینه جدید به هدایت بنیامین نتانیاهو وضعیت را به سمت بهبود تغییر نمی‌دهد؛ زیرا کابینه جدید در حال برنامه ریزی برای وضع قانونی است که می‌گوید سربازان صهیونیست مصونیت خواهند داشت؛  «ایتامار بن گویر»، قانونگذار راست افراطی صهیونیست که قرار است مسئولیت وزارت امنیت عمومی را بر عهده بگیرد، در حال تصویب قانونی است که به سربازان و افسران پلیس رژیم صهیونیستی در برابر محاکمه و تحقیقات برای اعمالی که در حین خدمت انجام می‌شود، مصونیت قانونی اعطا می‌کند؛ این چشم انداز نگرانی را در اراضی اشغالی ایجاد کرده است.

«یش دین»، تاکید کر که رژیم صهیونیستی نباید دروغ بگوید؛ وقتی سربازان درگیر کشتار فلسطینیان هستند، ارتش وظیفه خود را در مورد اجرای قانون انجام نمی‌دهد.

گزارش‌های رژیم صهیونیستی درباره کشتار فلسطینی‌ها نیز مورد توجه فزاینده‌ای قرار گرفته است؛ این گزارش‌ها عمدتا کشتار فلسطینیان را به عنوان اقدامی دفاعی توجیه می‌کنند، در حالی که ویدئوهای موجود از صحنه‌های به شهادت رسیدن فلسطینیان ناقض این ادعاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *