واکنش سیدحسن نصرالله به تحولات سیاسی لبنان

11:50 - 26 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۷۶۱۸
دبیرکل حزب الله لبنان به تحولات سیاسی اخیر در این کشور واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - روزنامه لبنانی الاخبار در شماره جدید خود سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را در بخشی از جلسه طولانی چند روز پیش با اعضای حزب الله منتشر کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار با بیان اینکه لبنان در شکل، جغرافیا و کثرت گرایی کنونی، وطن نهایی همه مردم آن است و ما نمی خواهیم حزب پیشرو در آن باشیم، بلکه می‎خواهیم شریک کامل و یکپارچه در حقوق و وظایف باشیم. نه کمتر نه بیشتر، گفت: ما از تفاهم با جنبش آزاد میهنی خارج نخواهیم شد مگر اینکه این جنبش چنین بخواهد.

وی با اشاره به اینکه تمام شایعاتی که گفته می‎شود آخرین جلسه هیات وزیران یک پیام سیاسی یا چیز دیگری بوده است، صحت ندارد، اظهار کرد که ما با «جبران باسیل» که بر اساس موضع خود مبنی بر استعفای دولت در امتناع از تشکیل جلسه قاطع بود تماس گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

دبیر کل حزب الله لبنان: مقاومت تنها گزینه فلسطینی هاست

سید حسن نصرالله: در ساعات حساسی درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی قرار داریم

سید حسن نصرالله، افزود که ما اقداماتی را انجام دادیم تا رفع نیازهای مردم تسهیل شود.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری گفت که در سحرگاه روز جلسه وزرای کابینه، اطلاعات حاکی از آن بود که «باسیل» با تحریم یک سوم وزرا موفق به برهم زدن جلسه شده اما ما به نوبه خود هیچ اقدام یا تماسی برای عدم برگزاری جلسه نداشتیم.

پارلمان لبنان روز پنج شنبه گذشته برای دهمین بار در انتخاب رئیس جمهور آتی این کشور ناکام ماند و این بار رئیس پارلمان تاریخی را برای جلسه بعدی اعلام نکرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *