سید حسن نصرالله: در ساعات حساسی درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی قرار داریم/ تاکید بر اهمیت روابط میان حماس و سوریه

23:49 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۷۷۷
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تصمیم ازسرگیری روابط بین حماس و سوریه موجب ایجاد همگرایی بین کشورها، ارتش‌ها و جنبش‌های مقاومت است.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب در سخنرانی که در همایشی به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) داشت، گفت: مردم تحت محاصره‌ یمن از بحران‌های معیشتی، روزمره، امنیتی و بهداشتی زیادی رنج می‌برند اما در اجتماعی میلیونی و بی سابقه به این مناسبت گرد هم آمدند. جهان اسلام و عرب و مسلمانان باید میلاد پیامبر خود را جشن بگیرند.

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود: امام خمینی (ره) نقطه اختلافی درخصوص ولادت پیامبر (ص) را به نقطه تلاقی مبدیل کرد و پلی را بین ۱۲ و ۱۷ ربیع الاول بنا نهاد که نامش هفته وحدت اسلامی شد. ما باید در این مناسبت بر نقاط تفاهم و توافق تمرکز کنیم. میلاد پیامبر (ص) سرآغاز همه خوبی‌ها و رحمت و نعمت است. ولادت حضرت محمد (ص) میلاد انسانی است که با وجود مبارک خود سبب خیر و برکات و رحمت بود. ذکر پیامبر (ص) پس از رحلت ایشان باقی ماند و به برکت دستاوردهای عظیم ایشان تا قیامت نیز باقی خواهد ماند.

دبیرکل حزب الله لبنان پیرامون وضعیت داخلی لبنان ضمن تاکید بر این موضوع که چیز جدیدی برای گفتن در مورد ریاست جمهوری نیست و خواهان تشکیل دولت هستیم، ادامه داد: درخصوص ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی، من امروز اعلام می‌کنم که ما در ساعات حساسی قرار داریم و مرجعی که باید موضع رسمی لبنان را اعلام کند میشل عون رئیس جمهور است. ما منتظر مواضع رسمی هستیم و هنگامی که هیات‌ها به راس الناقوره رفتند و توافق را امضا کردند می‌توانیم بگوییم که توافق حاصل شده است. ما به عنوان مقاومت منتظر خواهیم بود.

وی افزود: اختلافات شدیدی داخل رژیم صهیونیستی وجود دارد و نمی‌دانیم فردا یا روزهای بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. تا زمانی که لبنانی‌ها ببینند هیات‌ها به راس الناقوره رفتند باید همچنان محتاط باشیم و احتیاط کنیم. امروز رسانه‌های اسرائیل و برخی رسانه‌های عربی سعی دارند این را القا کنند که حزب الله می‌خواهد توافق را به هم بزند. عجیب اینجاست که برخی از مردم در حالی این حرف را به زبان می‌آورند که تمام اقدامات حزب الله از ابتدای این پرونده را مشاهده کردند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: برای ما به عنوان مقاومت، حمایت و ایستادن در کنار دولت لبنان و حمایت از مطالبات لبنان بسیار مهم است. چیزی که برای ما اهمیت دارد استخراج نفت و گاز از میادین نفتی لبنان است. هنگامی که رئیس جمهور موضع رسمی لبنان را اعلام کند کارها برای مقاومت انجام شده و تا آن زمان باید هوشیار باقی بمانیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: من در اینجا باید از رزمندگان مقاومت یاد کنم. ما نیازی به ارسال پهپادها یا غیره نداشتیم و هدف از ابتدا این بود که به دشمن بفهمانیم مقاومت در چیزی که می‌گوید جدی است. من می‌خواهم از این برادران رزمنده در مقاومت تشکر کنم و به آنها بگویم که همچنان آماده و هوشیار باقی خواهید ماند تا اینکه ببینیم تفاهم امضا شده است. ما باید در این زمینه با روحیه مسئولیت پذیری ملی رفتار کنیم و این موضوع باید به عنوان یک ثروت ملی که مختص به هیچ طایفه، یا طرف و منطقه مشخصی نیست مورد نظر قرار گیرد.

سید حسن نصرالله همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ضمن اشاره به تحولات فلسطین، گفت: آنچه در کرانه باختری روی می‌دهد برای رژیم صهیونیستی و تمام گروه‌های سیاسی آن شوکه کننده بود. مقاومت دست به کارهای زیادی زد که اسرائیل آن را شنید و مشاهده کرد و درک کرد. مقاومت در کرانه باختری امروز به همبستگی سیاسی، رسانه‌ای و مردمی کامل نیاز دارد و از توان تغییر معادلات برخوردار است و امید زیادی به آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان پیرامون رابطه میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سوریه تاکید کرد: تصمیم جنبش حماس درباره تقویت روابط با سوریه تصمیمی شجاعانه، مدبرانه و درست بود. تصمیم ازسرگیری روابط بین حماس و سوریه موجب ایجاد همگرایی بین کشورها، ارتش‌ها و جنبش‌های مقاومت است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *