دبیر کل حزب الله لبنان: مقاومت تنها گزینه فلسطینی هاست

18:46 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۸۳۸
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت گرامیداشت علامه سید «محمد علی امین» عالم فقید شیعیان لبنان گفت: گزینه ای در برابر فلسطینی ها غیر از مقاومت نیست.

خبرگزاری میزان_ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی ویدئو کنفرانسی که در مراسم بزرگداشت علامه سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا» داشت، گفت: این عالم فقید خداوند سبحان را از دوره کودکی‌ خود شناخت و ایمانش به خداوند در مواضع و زندگی‌اش تجلی یافت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: ما از طریق علما تاریخ واقعی کشور و امتمان را خواهیم شناخت. هدف از مطالعه تاریخ عبرت گرفتن و استفاده از آن برای آینده است. فهم تاریخ این کشور بدون تاریخ این علما امکان پذیر نیست و باید در راستای حفظ آثار آنها که بسیاری از آنها در معرف نابودی و سوزاندن قرار گرفته است، گام برداریم.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: آنچه مطلوب است اقدام جمعی و همکاری گسترده است که باید تلاش جمعی برای حفظ تاریخ علمایمان داشته باشیم. در دهه های شصت و هفتاد میلادی پدیده ای وجود داشت که عالم دینی فقط وظیفه دینی دارد و نباید وارد امور سیاسی و درگیری نظامی با دشمن صهیونیست شوند. این پدیده ای بود که امام موسی صدر از آن رنج برد.

سید حسن نصرالله افزود: اتهاماتی علیه گفتمان امام موسی صدر وارد شد. این علامه از ابتدا گزینه اش مبتنی بر آگاهی و بصیرت بود و به امام موسی صدر پیوست و نقش بنیادی در مرکز مطالعات اسلامی در صور یا شورای عالی اسلامی شیعیان که عضو هیئت شرعی منتب آن تا زمان رحلتش بود، ایفا کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: کرامت و عزت لبنانی ها را خود مردم لبنان به ارمغان آورده اند نه شورای امنیت و سازمان ملل و یا هر طرف دیگر. دنیا قانونی ندارد و قانون بین المللی وجود ندارد و بدتر از قانون جنگل است.

وی همچنین با تاکید بر مقاومت و عدم تاثیر پذیری از هجمه ها علیه آن بیان کرد: فلسطینی ها امروز به مذاکرات و اسلو امیدی ندارند و مقاومت در کرانه باختری و غزه و تمامی مناطق حاکم است. گزینه ای در برابر فلسطینی ها غیر از مقاومت نیست.ما امروز نیازمند به درک نعمت امنیت و مقاومت هستیم. به نعمت مقاومت باید چنگ زد و تحت تاثیر هیاهوهایی که جایگزینی ندارند و از اوهام سخن می گویند، قرار نگرفت.

نصرالله گفت: چندی قبل سناتور جمهوری خواه با صراحت با اشاره به حوادث سوریه و عراق، از سرقت نفت و گاز و گندم برای اینکه مردم از سرما و گرسنگی بمیرند و اینکه نابود شوند، سخن گفت.

سید نصرالله در ادامه به مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی اشاره کرد و گفت: اهمیت آنچه امروز رخ داده است، وجود متن مکتوب میانجی آمریکایی در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی است که به دست روسای دستگاه سه گانه کشور رسید.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: ما در برابر یک هفته سرنوشت ساز در مورد ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی قرار داریم و اگر در پرونده ترسیم مرزها به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم، به دلیل وحدت، همکاری و همبستگی ملی مردم لبنان خواهد بود.

نصرالله گفت: برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور موضوع مهمی بود و نتایج رای گیری تاکیدی بر آنچه ما گفتیم است و ائتلاف سیاسی که اکثریت را داشته باشد، وجود ندارد.

وی همچنین پیرامون تحولات جهانی گفت: آنچه که در روسیه و اوکراین در حال اتفاق است می تواند چهره دنیا را تغییر دهد. تحولات اخیر بزرگ است و بر کل جهان تاثیر خواهد داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحرکات داعش گفت: داعش اگرچه دولتش از بین رفت، اما کارش به عنوان یک گروه تروریستی تکفیری، تمام نشده است.

سید حسن نصرالله در ادامه درباره حملات تروریستی در افغانستان اعلام کرد: میزان نفوذ آمریکا به داعش زیاد است و بخش زیادی از داعش به افغانستان منتقل شدند و شاهد تحولات رخ داده هستیم.

وی افزود: تحرکاتی برای احیای داعش در سوریه و عراق جریان دارد. آنکه داعش را ساخته یعنی آمریکا همچنان حامی آن است و شرایط امنی برای آن ایجاد می کند.

نصرالله گفت: ایران امروز اساس در محور مقاومت است و این از روزهای اول پیروزی انقلاب هدف هجمه قرار داشته است. ایران قوی و عزیز و مقتدر  و دولت های متوالی آمریکا می دانند که امکان جنگ علیه ایران را ندارند زیرا ایران قوی است. تحریم ها علیه ایران هدفش تحریک مردم علیه نظام اسلامی بود کما اینکه در لبنان مردم را علیه مقاومت تحریک کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: درخصوص فوت یک خانم که هنوز علت فوتش مشخص نیست؛ ببینید که چه حمله رسانه ای در جهان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته. غرب در حادثه مبهم درگذشت خانم امینی، هیاهوی ضد ایرانی به راه انداخت زیرا می‌خواست نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد و همیشه از هر حادثه ای برای رسیدن به این هدف سوء استفاده می کند.

سیدحسن نصرالله گفت: وقتی که صدها نفر علیه جمهوری اسلامی تظاهرات می کنند همه دنیا در مورد آن حرف می زنند، ولی وقتی میلیون‌ها نفر در حمایت از نظام اسلامی تظاهرات می کنند، جهان ساکت است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، ایران قوی‌تر از هر زمان دیگر است؛ به همین دلیل از این تظاهرات‌ها تاثیر نمی‌پذیرد.

سید حسن نصرالله گفت: بیش از پنجاه نفر در جای دیگر کشته شدند اما هیچ کس هیچ موضعی نگرفت، اما تا در ایران اتفاقی می‌افتد حتی اگر ابعاد آن هنوز روشن نباشد، سریع موضع می‌گیرند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: از هر اتفاقی در ایران سوءاستفاده می‌کنند تا همگان را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند. صدها تلویزیون و شبکه‌ ماهواره‌ای و ارتش سایبری در فضای مجازی شروع به تحریک کرده‌اند. چون اصل جمهوری اسلامی ایران که قلب محور مقاومت است، هدف اصلی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف تحریم‌ها علیه ایران، تحریک مردم علیه نظام جمهوری اسلامی بوده، افزود: نگران نباشید جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی‌اش نوشته که حاکم حقیقی آن امام زمان است، قوی‌تر از آن است که بتوانند به آن صدمه‌ای بزنند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: افرادی که روی آمریکا حساب کرده‌اید؛ اتفاقات اوکراین را ببینید. رئیس جمهورشان درخواست الحاق به ناتو کرد و آمریکا گفت، نه. هنوز وقتش نرسیده.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران چیزی از ملت‌های منطقه و مردم عراق نمی‌خواهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران جانش را می دهد تا عراق عزیز باشد در همین راستا در زمان سیطره داعش برای دفاع از عراق در صحنه حضور داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *