گزارش یونیسف درباره مرگ‌ومیر کودکان در پی محاصره یمن

12:30 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۹۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یونیسف با انتشار گزارشی از کشته و معلول شدن بیش از 11 هزار کودک یمنی در پی حملات ائتلاف سعودی طی حدود 8 سال اخیر خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان – صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که بیش از 11 هزار کودک در جنگ یمن از نزدیک به هشت سال پیش، کشته یا معلول شده‌اند.

یونیسف در گزارش خود که در وبسایت این نهاد سازمان ملل قرار گرفته، تاکید کرد که تلفات واقعی این جنگ بسیار بیشتر است.

«کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف گفت: هزاران کودک در یمن جان خود را از دست داده‌اند، صدها هزار نفر دیگر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قابل پیشگیری یا گرسنگی هستند.

یونیسف گفت که حدود 2.2 میلیون کودک یمنی دچار سوءتغذیه حاد هستند که یک چهارم آنها زیر پنج سال سن دارند و در معرض خطر شدید وبا، سرخک و سایر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن هستند.

از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در یمن تاکنون صدها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، چه در نتیجه جنگ یا به طور غیرمستقیم از طریق مشکلاتی مانند آب آشامیدنی ناسالم، شیوع بیماری، گرسنگی و سایر تبعات این حملات

یونیسف در جدیدترین گزارش خود مرگ سه هزار و 774 کودک را بین مارس 2015 تا سپتامبر 2022 تایید می‌کند.

صندوق کودکان سازمان ملل با اشاره به عدم تمدید آتش‌بس در یمن، اعلام کرد از آن زمان تاکنون دستکم 62 کودک کشته یا زخمی شده‌اند.

یونیسف برای مقابله با بحران انسانی در یمن 484.4 میلیون دلار درخواست کرده که بخش عمده‌ای از این بودجه مورد نیاز تامین نشده است.

«راسل» گفت: اگر قرار است فرزندان یمن شانسی برای آینده‌ای مناسب داشته باشند همه کسانی که نفوذ دارند باید اطمینان حاصل کنند که از آنها محافظت و حمایت صورت می‌گیرد.

اخیرا سازمان حقوق بشری «انتصاف»، گزارش داد تعداد کودکان و زنان یمنی قربانی تجاوزات آمریکا و عربستان در هشت سال گذشته از مرز ۱۳ هزار و ۴۳۷ کشته و زخمی گذشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *