بیش از 800 میلیون نفر در جهان با بحران گرسنگی مواجه هستند

9:14 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۶۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برنامه جهانی غذا در گزارش جدید خود اعلام کرد که بیش از 800 میلیون نفر در جهان با بحران گرسنگی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - با نزدیک شدن به پایان سال 2022، مردم جهان با بحران غذایی بدتر از هر بحران دیگری روبرو هستند.

به گزارش الجزیره، بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا(WFP)، بیش از 828 میلیون نفر در سطح جهان هر شب را گرسنه سپری می‌کنند.

تعداد افرادی که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند از سال 2019 تاکنون بیش از دو برابر شده و از 135 میلیون به 345 میلیون نفر رسیده است و نزدیک به 50 میلیون نفر در حال حاضر در آستانه گرسنگی هستند.

اگر اقدام فوری صورت نگیرد، سال آینده سطوح بی‎سابقه گرسنگی به وقوع خواهد پیوست.

پیامدهای ترکیبی همه‌گیری کرونا، جنگ در اوکراین و تغییرات آب‌و‌هوایی، از اختلال در زنجیره تامین و افزایش تورم گرفته تا رویدادهای شدید آب و هوایی، به تدریج باعث شد تا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نتوانند غذی خود را تامین کتتد.

در حالی که این بحران غذایی بدون شک جهانی است، اما همه را یکسان تحت تأثیر قرار نمی‎دهد؛ برخی از کشورها و جوامعی که قبلا از درگیری، بی‌ثباتی سیاسی و فقر شدید رنج می‌بردند، بدترین بحران اخیر را نیز متحمل می‌شوند.

به عنوان مثال منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA)  که شامل برخی از کشورهای ناامن غذایی جهان مانند یمن (111) می‌شود، حتی قبل از همه‌گیری کرونا و جنگ در اوکراین، حدود 55 میلیون نفر در این منطقه دچار سوء تغذیه بودند.

در جهانی که درگیری در اروپای شرقی می‌تواند باعث شود مردم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با گرسنگی دست و پنجه نرم کنند، تنها راه حل بحران‌ها و محافظت از جان‌ها از طریق همبستگی و همکاری است.

همه آژانس‌های سازمان ملل، دولت‌ها، سازمان‌های کمک‌رسان و کمک‌کنندگان مالی باید برای هماهنگی و همکاری تلاش کنند تا بتوانند به نیازهای فوری جمعیت‌های آسیب‌دیده رفته و به آنها کمک کنند تا این افراد در برابر چنین بحران‌هایی مقاوم‌تر شوند.

امروزه، جهان با شبکه‌ای از بحران‌هایی روبه‌رو است که پیش از این هرگز دیده نشده بود و پیامدهای شدید آن برای سال‌های آینده ادامه خواهد داشت؛ اگر جامعه بین‌الملل بخواهد به این بحران بی‌سابقه غذایی به طور موثر پاسخ دهد، باید اطمینان حاصل کند که بازیگران بشردوستانه، توسعه و صلح با هم کار می‌کنند تا فرآیندها و ابتکاراتی را ارائه دهند که نه تنها نیازهای فوری مردم مانند غذا و سرپناه را برآورده، بلکه تقویت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *