خودداری پلیس کانادا از همکاری در پرونده قتل سریالی زنان بومی

11:40 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۷۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قنل سریالی زنان بومی در کانادا در حالی روی می‌دهد که پلیس این کشور از همکاری کامل در این زمینه خودداری می‌کند.

خبرگزاری میزان - اجساد تعدادای از زنان بومی در کانادا ناپدید شده و پلیس از جست‎وجوی برای اجساد آنها خودداری می‌کند.

به گزارش «یاهو نیوز»، از چهار زن بومی که گفته می‌شود قربانی یک قاتل زنجیره‌ای در کانادا شده‌اند، اجساد سه نفر باقی مانده است و با وجود درخواست‌های مکرر جوامع بومیان از مقامات برای جستجو در محل دفن زباله که احتمالا اجساد در آنجا هستند، پلیس از انجام این کار خودداری کرده است.

پلیس «وینیپگ»، مرکز ایالت مانیتوبا، اخیرا «جرمی اسکی‌بیکی» 35 ساله را در ارتباط با قتل «ربکا کونتویس» 24 ساله دستگیر کرد؛ بقایای جزئی «کونتوا» در یک سطل زباله در محل دفن زباله «برادی» وینیپگ پیدا شد.

سپس پلیس، «اسکی‌بیکی» را به قتل در پرونده مرگ سه زن بومی دیگر بین مارس و می متهم کرد و پلیس هنوز زن چهارم را شناسایی نکرده است.

«دنی اسمیت»، رئیس پلیس «وینیپگ»، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که او معتقد است بقایای متعلق به دو نفر از قربانیان در محل دفن زباله دیگری، در محل «پریری گرین»، در شمال شهر بوده است.

با این وجود اما پلیس اعلام کرده که محل را برای یافتن اجساد جستجو نمی‌کند؛ پلیس خطرات شیمیایی بالقوه، شرایط زمین و ماه‌ها تجمع زباله را دلیل این خودداری عنوان کرده است.

«کرا» 18 ساله و «کامبریا هریس» 21 ساله، دو دختر یکی از این قربانیان، پلیس را به دلیل امتناع از جستجوی محل دفن زباله با وجود اینکه می‌دانستند بقایای دو قربانی در آنجا قرار دارد، مورد انتقاد قرار دادند.

«کرا هریس» در یک کنفرانس خبری گفت: من با نحوه رسیدگی پلیس به این موضوع موافق نیستم؛ چطور می‌توانید حتی به این فکر کنید که اجساد آنها را آنجا رها کنید؟

وی می‎گوید که اگر نمی‌توانید آنها را پیدا کنید، پس چرا کمک نخواسته‌اید؟ چرا به جای اینکه تنها تعداد کمی از افراد جستجو را انجام دهند، از بخش‌های دیگر کشور کمک نمی‌خواهید؟

هفته گذشته این دو خواهر به اتاوا، پایتخت کانادا سفر کردند تا با «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا ملاقات و از مقامات بخواهند بقایای دو زن بومی را در محل دفن زباله جست‎وجو کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *